Oprava mosta Podtureň na D1 môže stáť vyše 4 mil. eur

Národná diaľničná spoločnosť vyhlásila výzvu na predkladanie ponúk na opravu pravého a ľavého mosta Podtureň na diaľnici D1 Liptovský Ján - Liptovský Hrádok.

Oprava pravého a ľavého mosta Podtureň na severnej časti diaľnice D1 Liptovský Ján – Liptovský Hrádok môže stáť predbežne 4,33 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (5,2 mil. eur vrátane dane). Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) už vyhlásila výzvu na predkladanie ponúk na práce s lehotou do 8. októbra. Opravu mosta diaľničiari rozdelili na tri časti v celkovom trvaní 42 týždňov. Oprava pravého mosta je naplánovaná na dve fázy v dĺžke osemnásť a trinásť týždňov od začatia vykonávania prác a tretia fáza opravy na ľavom moste má trvať jedenásť týždňov.

Viadukt Podtureň je dlhý 1 035 metrov, vedie ponad rieku Váh, železničnú trať a obce Uhorská Ves a Podtureň v okrese Liptovský Mikuláš. Úsek D1 Liptovský Ján – Liptovský Hrádok v dĺžke 5,1 kilometra bol odovzdaný do užívania v decembri 1983. Spomedzi sprevádzkovaných diaľničných úsekov na Slovensku bol jedenásty v poradí. Výstavba tohto úseku trvala viac ako osem a pol roka od apríla 1975, zhotoviteľom bol vtedajší národný podnik Inžinierske stavby z Košíc. Súčasťou úseku je osem mostov.

Národná diaľničná spoločnosť, a.s. vznikla 1. februára 2005 na základe zákona. Jej 100-percentným vlastníkom je štát, v mene ktorého koná Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť eviduje základné imanie takmer 3,145 mld. eur. K hlavným činnostiam spoločnosti patrí prevádzka, opravy, údržba a výstavba diaľnic a rýchlostných ciest.

Súvisiace články

Aktuálne správy