Puma v druhom kvartáli skončila v čistej strate 3,3 mil. eur

Tržby nemeckého výrobcu športovej obuvi a odevov však po úprave o vplyv vývoja na devízovom trhu posilnili o 7,6 % na 772,7 mil. eur.

Nemecká spoločnosť Puma, ktorá je výrobcom športovej obuvi a odevov, v druhom štvrťroku dosiahla lepšie tržby, ako sa očakávalo, keďže investície do nových výrobkov a marketingu sa začali vyplácať. Avšak vývoj na devízovom trhu a výdavky na marketing spôsobili, že firma za druhý kvartál vykázala čistú stratu 3,3 mil. eur. Analytici, ktorých vo svojom prieskume oslovila agentúra Reuters, prognózovali, že Puma za apríl až jún dosiahne čistý zisk 920 tis. eur. Firma Puma vo väčšom rozsahu ako jej konkurenti dosahuje svoje zisky na trhoch, ktorých meny výrazne klesli voči doláru, napríklad v Brazílii, Argentíne a Rusku,

 

Spoločnosť síce v druhom štvrťroku skončila v strate, ale jej tržby po úprave o vplyv vývoja na devízovom trhu posilnili o 7,6 % na 772,7 mil. eur, čím prekonala očakávania analytikov. Motorom posilnenia tržieb bol ich veľký rast v Severnej a Južnej Amerike. Firma Puma v piatok potvrdila svoj výhľad na tento rok, ktorý ráta s poklesom hrubej ziskovej marže o 100 až 150 bázických bodov z minuloročnej úrovne 46,6 %. Skupina predpokladá, že jej prevádzkový zisk sa zníži na približne 80 až 100 mil. eur z úrovne 128 mil. eur, na ktorej bol v roku 2014.

Súvisiace články

Aktuálne správy