Spotrebiteľská dôvera v USA klesla, stále je však vyššia než pred recesiou

Po prudkom raste v prvom mesiaci tohto roka zaznamenala spotrebiteľská dôvera v USA vo februári výrazný pokles. Napriek tomu ale zostáva na vyššej úrovni, než bola pred nástupom obdobia recesie. Informovala o tom agentúra AP, ktorá zverejnila údaje inštitútu Conference Board.
Index spotrebiteľskej dôvery Conference Board klesol vo februári na 96,4 bodu z nahor revidovanej januárovej úrovne 103,8 bodu. Ekonómovia predpokladali zníženie len na 99,1 bodu. Napriek poklesu je výsledok stále pozitívny, keďže januárový aj februárový index predstavujú najvyššie hodnoty od nástupu recesie v decembri 2007.
Pod pokles sa podpísalo najmä oslabenie dôvery spotrebiteľov, čo sa týka vývoja ekonomickej situácie v nasledujúcich šiestich mesiacoch. Znížila sa aj dôvera spotrebiteľov, čo sa týka hodnotenia súčasnej ekonomickej situácie, no v menšej miere.
Vo februári minulého roka dosahoval index spotrebiteľskej dôvery iba 78,3 bodu. K postupne rastúcej dôvere spotrebiteľov za ostatný rok prispelo najmä zlepšovanie situácie na trhu práce. Od novembra 2014 do konca januára 2015 vzniklo v americkej ekonomike viac než milión nových pracovných miest, čo predstavuje najlepšie trojmesačné obdobie od jesene 1997.

Súvisiace články

Aktuálne správy