Materská spoločnosť reťazcov Burger King a Tim Hortons vykázala stratu

Restaurant Brands International, materská spoločnosť amerického hamburgerového reťazca Burger King a kanadskej siete podnikov s rýchlym občerstvením Tim Hortons, zaznamenala v 4. kvartáli 2014 stratu. Dôvodom boli náklady spojené s dohodou o spojení oboch reťazcov. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
Presnejšie, spoločnosť Restaurant Brands International vykázala za tri mesiace do konca decembra čistú stratu 514,2 milióna USD (450,46 milióna eur), čo predstavuje 2,52 USD na akciu, zatiaľ čo v poslednom kvartáli 2013 mala zisk 66,8 milióna USD alebo 19 centov/akcia.
Tržby spoločnosti sa v posledných troch mesiacoch 2014 zvýšili na 416,3 milióna USD z 265,2 milióna USD v poslednom kvartáli 2013.
Burger King, v ktorom má väčšinový podiel investičná spoločnosť 3G Capital, vlani v auguste oznámil, že sa dohodol na kúpe kanadskej siete Tim Hortons za 12,64 miliardy USD a vytvorí tretiu najväčšiu sieť s rýchlym občerstvením na svete – Restaurant Brands, ktorá bude mať zhruba 18.000 reštaurácií v 100 krajinách sveta. Značky Burger King a Tim Hortons však naďalej fungujú oddelene v rámci materskej spoločnosti.
Podľa analytikov Burger King po spojení s kanadskou sieťou, ktorá je známa najmä širokou ponukou kávy a šišiek, posilní svoje raňajkového menu, a môže tak lepšie konkurovať najväčšiemu rivalovi McDonald’s. A sieti Tim Hortons zase toto spojenie pomôže pri expanzii do USA a na zahraničné trhy.
Z hospodárskych výsledkov ďalej vyplýva, že porovnateľné tržby spoločnosti Tim Hortons v sledovanom období vzrástli medziročne o 4,1 % a tržby Burger Kingu sa zvýšili o 3 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy