Tržby H&M vzrástli v júli medziročne o 17 %

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v júli väčší rast predaja, ako očakávali analytici.

Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v júli väčší rast predaja, ako očakávali analytici. Vďačí za to letným výpredajom, ktoré prilákali klientov do jeho obchodov. Informovali o tom agentúry Reuters a RTTNews.
Podľa najnovších údajov júlové tržby H&M vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH), v obchodoch otvorených viac ako rok, sa v lokálnych menách zvýšili medziročne o 17 %. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, predpovedali švédskemu reťazcu 11-% nárast tržieb. Na porovnanie, v júni stúpol obrat reťazca v lokálnych menách vrátane DPH o 12 %.
Tržby H&M v uplynulých mesiacoch podporil čulý dopyt po jarnej aj letnej kolekcii. Aj vďaka tomu už 10 mesiacov dosahuje dvojciferný rast obratu a jeho podiel na trhu vzrástol.
H&M pôsobí vo viac ako 40 krajinách sveta vrátane Slovenska, pokračuje v expanzii na nové trhy a tiež v investíciách do internetového predaja. Reťazec chce v roku 2015 spustiť on-line predaj v ôsmich až 10 krajinách a už koncom tohto roka s ním začne v Španielsku, Taliansku a v Číne.
Na konci júla mal H&M na celom svete otvorených 3314 obchodov, čo je o 12,7 % viac, ako na konci júla minulého roka, keď mal 2940 obchodov.

Súvisiace články

Aktuálne správy