Kofola chce na Balkán, zabojuje o minerálku Radenska

, iDnes Foto: SITA

Český výrobca nealkoholických nápojov Kofola chce kúpiť slovinskú firmu Radenska, ktorá vyrába rovnomennú minerálnu vodu. Kofola potvrdila svoju účasť v tendri v tlačovej správe. Ak sa jej podarí firmu získať, chcela by na Balkáne ďalej expandovať.

Radensku predáva jej vlastník Pivovar Laško, čo je najväčší výrobca nápojov v Slovinsku, ktorý sa rozhodol v rámci reštrukturalizácie predať niektoré svoje aktíva. Kofola v týchto dňoch postúpila do užšieho, druhého kola. Celý tender by mal skončiť v priebehu troch mesiacov. Kofola v súčasnosti pôsobí v Česku, na Slovensku, v Poľsku a Rusku. "Prostredníctvom akvizície slovinskej značky Radenska máme ambíciu rozšíriť naše pôsobenie v ďalšom európskom regióne a vstúpiť aktívnejšie na balkánsky trh," vysvetľuje zámer obchodný riaditeľ Kofoly ČeskoSlovensko Marián Šefčovič, ktorý je zodpovedný za akvizíciu.

Radenska má 140 ročnú históriu a patrí k silným značkám predovšetkým v juhoslovanských regiónoch. "Jej akvizíciou by sme nielen rozšírili naše portfólio nápojov o minerálku, ktorá nám doteraz chýba, ale zároveň by sme získali ďalšiu kvalitnú lokálnu značku, ktorú by sme ďalej rozvíjali," dodal riaditeľ s tým, že vstupom do Radenska by Kofola získala tiež ochutené vody Oaza a Ora a izotonický nápoj Spirit.

Poslednou akvizíciou Kofoly bola začiatkom tohto roka kúpa siete Mangaloo. Tá prevádzkuje 17 barov s čerstvými šťavami. Vďaka sieti fresh barov UGO sa tak Kofola stala najväčším prevádzkovateľom barov s čerstvými šťavami v strednej Európe.

Súvisiace články

Aktuálne správy