Meta začne označovať obrázky vytvorené umelou inteligenciou od iných firiem

Americká internetová spoločnosť Meta Platforms začne v najbližších mesiacoch odhaľovať a označovať obrázky vytvorené umelou inteligenciou (AI) iných spoločností. Pomôcť ju má v tom súbor neviditeľných značiek zabudovaných do súborov, uviedol v utorok v príspevku na blogu prezident firmy pre globálne záležitosti Nick Clegg.

Meta bude značky používať na obsah, ktorý bude zverejnený na jej sieťach Facebook, Instagram a Threads. Chce tak upozorniť užívateľov, že obrázky, ktoré v mnohých prípadoch pripomínajú skutočné fotografie, sú v skutočnosti digitálne výtvory.

Firma už teraz označuje všetok obsah vytvorený pomocou jej vlastných nástrojov AI. Po spustení nového systému tak bude Meta rovnako označovať aj obrázky vytvorené službami firiem zameraných na umelú inteligenciu, ako je OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney, Shutterstock a Google, dodal Clegg.

Nástroje na označovanie audio a video obsahu sú vraj zložitejšie a stále sa vyvíjajú

Clegg agentúre Reuters povedal, že si je istý, že firmy v tejto chvíli dokážu spoľahlivo označiť obrázky generované umelou inteligenciou. Nástroje na označovanie audio a video obsahu sú ale podľa neho zložitejšie a stále sa vyvíjajú. Medzitým spoločnosť Meta začne vyžadovať, aby ľudia označovali svoj vlastný zmenený audio a video obsah. Ak tak neurobí, bude firma uplatňovať sankcie, ktoré Clegg ale nespresnil.

Clegg tiež uviedol, že v súčasnosti neexistuje žiadny použiteľný mechanizmus na označovanie písaného textu generovaného nástrojmi AI, ako je ChatGPT. „Táto loď už odplávala,“ vyhlásil Clegg.

Hovorca spoločnosti Meta zatiaľ odmietol oznámiť, či bude firma označovať obsah vytvorený umelou inteligenciou tiež v jej službe šifrovaných správ WhatsApp.

Viac o téme: Facebook , Instagram , Meta Platforms , Threads , umelá inteligencia AI

Súvisiace články

Aktuálne správy