Lukratívny biznis s nahotou: Fenomén OnlyFans zarába miliardy dolárov, pretláča sa aj na billboardy

Online platforme OnlyFans, ktorá je známa najmä pre zdieľanie sexuálneho obsahu, sa v roku 2022 darilo. Podľa materskej spoločnosti Fenix International, dosiahla platforma rekordné zisky, čo sa podpísalo aj na štedrých dividendách, ktoré zinkasoval jediný akcionár spoločnosti Leonid Radvinsky. Úspech OnlyFans sa však z internetu presúva aj do skutočného sveta.

Ukrajinsko-americký podnikateľ Leonid Radvinsky vďaka vlastníctvu stále populárnejšej platformy OnlyFans získal na dividendách viac ako 338 miliónov dolárov. Ako jediný akcionár spoločnosti Fenix International tak ťaží z rekordných ziskov, ktoré v minulom roku presiahli hranicu pol miliardy dolárov, informuje portál bbc.com.

V období od začiatku roku do konca novembra 2022 sa na platforme minulo 5,5 miliardy dolárov, čo je o 700 miliónov viac ako tomu bolo počas celého roku 2021. Ako uviedla spoločnosť Fenix, zisky samotnej platformy počas tohto obdobia dosiahli rekordných 525 miliónov dolárov. Hodnoty z predchádzajúceho roku tak prekonali o takmer 100 miliónov.

Dominuje obsah na vyžiadanie

Zaujímavosťou je, že po prvýkrát v histórii platformy pochádzala viac ako polovica platieb z prepitného a obsahu tvoreného na vyžiadanie. Zdá sa tak, že tradičné mesačné predplatné ide mierne do úzadia. Z platieb uskutočnených na platforme si samotná spoločnosť berie 20 percent a zvyšných 80 percent ide tvorcom. „OnlyFans zaznamenal stabilný rast a ziskovosť,“ uviedol prevádzkovateľ v správe.

Podľa spoločnosti Fenix, úspech platformy dokazuje aj stále narastajúci počet tvorcov obsahu či používateľov digitálnej platformy. Za minulý rok sa počet tvorcov navýšil na 3,2 milióna, čo je oproti roku 2021 až 47-percentné navýšenie. Rovnako tak však stúpol aj počet používateľov, ktorých bolo na konci roku 2022 zaregistrovaných takmer 239 miliónov.

Z prítmia na Billboardy

Zatiaľ čo pred niekoľkými rokmi sa na tvorcov či používateľov platformy hľadelo iba cez prsty, aktuálne sú k širokej verejnosti oveľa bližšie. Azda najväčšie kontroverzie spôsobila OnlyFans modelka Eliza Rose Watson. Tá si v štyroch londýnskych štvrtiach prenajala plochu na billboardoch, na ktorých sporo odetá propaguje svoje účty na sociálnych sieťach, informuje portál bbc.com.

Tento krok sa však stretol s vlnou kritiky a britský Úrad pre reklamné štandardy prijal hneď niekoľko žiadostí na odstránenie týchto reklamných pútačov. Tie boli podľa pobúrených obyvateľov nevhodné, pretože propagujú internetový sexuálny obsah a takto umiestnenú reklamu môžu vidieť aj deti.

Úrad pre reklamné štandardy však týmto sťažnostiam nevyhovel. Rozhodol, že zobrazenie ženy v podprsenke nemá zjavne sexuálne motív a neobjektivizuje ženy. Rovnako tak v odôvodnení súhlasil s prevádzkovateľom týchto reklamných plôch. Ten uviedol, že žiadny z týchto billboardov sa nenachádza v 100 metrovom okruhu od škôl či škôlok.

K reklame sa vyjadrila aj samotná Eliza Rose Watson. Tá povedala že, billboardy boli tvorené tak aby neporušovali reklamné pravidlá a odrážali súčasné spoločenské postoje. Modelka taktiež uviedla, že reklama v žiadnom prípade nemala uraziť dospelých divákov ale najmä zaujať mladú generáciu, pre ktorú bola určená.

Viac o téme: billboard , digitálne platformy , dividendy , OnlyFans , reklama , zisk

Súvisiace články

Aktuálne správy