Generácia Z je informovanejšia vo financiách: Fungujú online a ich zdrojom sú sociálne siete

Generácia Z, teda mladí ľudia do 30 rokov, poznajú finančné produkty lepšie než ich rodičia, viac im dôverujú a využívajú moderné technológie. Informovala o tom finančno-sprostredkovateľská spoločnosť Umbrella Group.

Mladí z uvedenej generácie sú na stretnutia s finančnými sprostredkovateľmi vopred pripravení. Vzhľadom na vek a neustály vývoj finančných produktov majú však menej skúseností s produktmi, ktoré ich sklamali, než generácie pred nimi, ako napríklad zle nastavené investície alebo životné poistenie, uviedol partner firmy Michal Ďuriš.

„Výhodou je, že do komunikácie týkajúcej sa poistenia a investovania vstupujú s dôverou a zároveň sa zväčša v problematike viac orientujú, čo šetrí čas obom stranám,“ dodal.

Videokonferencia

Ilustračné foto. Foto: pixabay.com/Jagrit Parajuli

„Klienti, ktorí pracujú v nadnárodných firmách a bežne svoje pracovné povinnosti riešia online so svojimi kolegami v zahraničí, sú na online komunikáciu zvyknutí tak, že im to nepripadá už vôbec ako niečo neštandardné,“ hovorí Ďuriš o skúsenostiach s generáciou Z. „Na druhej strane, klient a sprostredkovateľ by si mali sedieť aj ľudsky, inak vzťah nikdy nebude dlhodobo fungovať,“ doplnil.

Zdroj informácií na sociálnych sieťach aj od influencerov

Uviedol, že pre generáciu Z sú zdrojom získavania informácií o finančnom svete aj sociálne siete a platformy, ako sú Facebook, Instagram, YouTube či TikTok. Často sa učia o finančných novinkách od domácich či zahraničných influencerov.

Foto: TASR/AP

Používatelia sa na Instagrame najviac zaujímajú o investovanie na akciových trhoch, životné poistenie a druhý pilier, uviedol Filip Schlosser zo spoločnosti. Pravidelne investujú na akciových trhoch okolo 100 eur mesačne.

Stretnutia aj online

„Keď ma klienti z generácie Z kontaktujú, najčastejšie už vedia, čo chcú, nemusím im veľa vysvetľovať,“ doplnil Schlosser. Uzatvára, že stretnutia potom prebiehajú prevažne online formou, no hypotéky riešia osobne z legislatívnych dôvodov. Podľa spoločnosti je výhodou pri online hovore možnosť zdieľania obrazovky, čo firma považuje za praktický spôsob, ako klientovi ukazovať rôzne pomôcky na vysvetlenie produktov.

Viac o téme: financie , finančná gramotnosť , generácia Z , investovanie , sociálne siete

Súvisiace články

Aktuálne správy