Automobilka Škoda Auto si v prvom štvrťroku upevnila pozíciu jednotky na slovenskom trhu s novými osobnými autami. Vyplýva to z údajov o registráciách, ktoré ČTK poskytol zväz automobilového priemyslu Slovenska (ZAP).
Škoda Auto umiestnila na Slovensku za prvé tri mesiace tohto roka 4235 vozidiel, čo oproti vlaňajšku znamená o 32,3 percenta viac. Jej trhový podiel tak vzrástol na 19,12 percenta oproti 16,65 percenta vlani.
Dvojciferný podiel na slovenskom trhu s novými osobnými vozidlami dosiahli ešte Toyota (podiel 12,28 percenta), ďalej Kia a Hyundai.
Celkovo bolo na Slovensku od januára do konca marca zaregistrovaných 22 155 nových osobných áut. Medziročne to predstavuje nárast o 15,26 percenta.
Podľa viceprezidenta ZAP Pavla Prepiaka na konci prvého štvrťroka sa takmer všetkým značkám už podarilo dosiahnuť v počte registrácií úroveň z obdobia pred vypuknutím epidémie choroby covid-19. Prvý prípad koronavírusovej nákazy úrady v krajine potvrdili v marci roku 2020.