Americký výrobca nealkoholických nápojov PepsiCo vykázal za tretí kvartál lepšie výsledky, než mu predpovedali analytici z Wall Street. Prispelo k tomu zvýšenie cien o 11 percent, zatiaľ čo objem predaja klesol. Spoločnosť zároveň zlepšila odhad zisku za celý rok 2023.
PepsiCo aj v období júl – september 2023 zvýšilo ceny o dvojciferné číslo, už siedmy štvrťrok po sebe, čo podľa vedenia spoločnosti odráža väčšie náklady na vstupné suroviny.
Čistý zisk PepsiCo v 3. štvrťroku 2023 vzrástol o 14 % na 3,09 miliardy USD (2,93 miliardy eur) z 2,70 miliardy USD v rovnakom období vlani.
Upravený zisk po prepočítaní na akciu dosiahol 2,25 USD. Analytici pritom očakávali za 3. štvrťrok zisk 2,15 USD na akciu.
Takzvané čisté tržby za uplynulý štvrťrok stúpli o 6,7 % na 23,45 miliardy USD z minuloročných 21,97 miliardy USD. Organický rast tržieb bol 8,8 %. Wall Street očakávala za 3. štvrťrok tržby 23,43 miliardy USD.
Tržby divízie slaných pochúťok Frito-Lay v Severnej Amerike vzrástli o 7 percent
Tržby divízie slaných pochúťok Frito-Lay v Severnej Amerike vzrástli o 7 %, divízie Quaker Foods o 5 % a tržby z predaja nápojov PepsiCo Beverages o 8 %.
V Latinskej Amerike sa tržby spoločnosti zvýšili o 21 %, v Európe o 2 %, v Ázii, Tichomorí, Austrálii, na Novom Zélande a v Číne o 4 %, ale v Afrike a na Blízkom východe klesli o 6 %.
Objem predaja potravín v 3. štvrťroku klesol o 1,5 %, keďže rast v Severnej Amerike a Európe bol kompenzovaný slabým výkonom v iných regiónoch.
PepsiCo teraz očakáva, že jeho zisk na akciu za celý rok stúpne o 13 % namiesto o 12 % v predchádzajúcej prognóze.