Investícia 51 miliónov eur do závodu Sfinx zdvojnásobí jeho produkciu

Spoločnosť Nestlé dokončuje vôbec najväčšiu modernizáciu továrne Sfinx v moravskom Holešove. Okrem iného sa tam vyrábajú známe cukríky Bon Pari, Hašlerky či JOJO a ďalšie. Investícia do inovácií a rozšírenia závodu presiahla 51 miliónov eur a umožní zdvojnásobiť súčasnú produkciu. Investícia tak v podstate urobila zo závodu cukríkovú veľmoc.

Dlhá tradícia

Továreň Sfinx v tomto roku oslavuje už 160 rokov od svojho vzniku. Výroba sa začala Hašlerkami v roku 1955, pokračovala v roku 1968 cukríkmi Slavia, neskôr sa rozšírila o Bon Pari a od roku 2004 tiež o známy rad cukríkov JOJO. „160 rokov existencie poukazuje na tradíciu, skúsenosti, ale aj význam prinášať stále niečo nové a aj do budúcnosti relevantné. Výročie je pre nás pomyselným míľnikom, ktorý začína písať novú kapitolu továrne. Vďaka 51 miliónovej investícii bude totiž Sfinx od roku 2024 jedinou továrňou Nestlé, ktorá vyrába v Európe cukríky. Stáva sa tak cukríkovou veľmocou na svetovej úrovni, ktorá vyváža sladké pochúťky na tri svetadiely,“ hovorí Nina Križanová, riaditeľka závodu Nestlé Sfinx. Z továrne Sfinx mieria cukríky napríklad do Veľkej Británie, Spojených arabských emirátov, Austrálie či Taiwanu.

Továreň Nestlé Sfinx
Na snímke riaditeľka závodu SFINX Nina Križanová pózuje pred jednou z výrobných liniek. Foto: Nestlé

Vozíky bez vodiča aj automatizované sušenie

Modernizácia umožnila rozšíriť továreň o dvojpodlažnú výrobnú halu a sklad hotových výrobkov s celkovou výmerou 9 000 m2. Sfinx sa navyše môže pochváliť modernizáciou výrobnej linky a zvýšením výkonu a kapacity varne želé, vrátane farbiacej a dochucovacej stanice. Továreň je tiež vďaka modernizácii schopná vyrábať naraz väčší počet farieb a príchutí cukríkov. Investícia navyše naštartovala využitie technológií, ktoré sú pre závod nové. Ako napríklad sušiace komory s kontrolou vlhkosti a teploty alebo automatizované vozíky, ktoré sa používajú na prepravu špeciálnych debničiek smerom od odlievacej linky do sušiacich komôr, a to úplne bez pomoci človeka. Dôjde tiež k automatickému stohovaniu prepraviek s polotovarmi a plne automatickej paletizácii krabíc s hotovými výrobkami.

Pestrý produktový mix

Sfinx vyrobí ročne až 10 678 ton želé, čo je viac ako polovica aktuálneho celkového objemu výroby. V kategórii želé cukríkov má najväčší podiel značka JOJO. Na popredných priečkach sa tiež držia ružovo-biele Marshmallows s ročným objemom výroby 1 358 ton a medziročným rastom v obľúbenosti o 13 percent. Najpredávanejšou cukrovinkou zo Sfinxu sú Hašlerky.

Chute v Čechách a na Slovensku sú rozdielne

Dáta prezradili prekvapivú vášeň Čechov pre kyslé cukríky. JOJO Kyslé dážďovky v rámci kategórie želé stúpli v obľúbenosti medziročne o 38 percent. Dopyt po kyslých cukríkoch preto pomôže uspokojiť novinka s názovm JOJO Kaktusáci.

Slováci, naopak, holdujú najviac anízovo-bylinkovej chuti ikonických Hašleriek. Obľúbené sú aj cukríky Anticol, a to nielen na osvieženie dychu, ale aj v čase respiračných ochorení.

[reklamný článok]

Viac o téme: Nestlé , Nina Križanová , PR článok , Sfinx

Súvisiace články

Aktuálne správy