Čínsky výrobca elektromobilov Xpeng prudko zvýšil štvrťročné tržby, znížil stratu

Čínsky výrobca elektromobilov Xpeng v prvom štvrťroku zvýšil tržby medziročne o 62 percent na 6,55 miliardy jüanov (zhruba 850 miliónov eur). Čistú stratu naopak znížil, a to na 1,37 miliardy jüanov (zhruba 180 miliónov eur) z 2,34 miliardy jüanov spred roka. Spoločnosť to v utorok uviedla vo svojej výsledkovej správe.

Spoločnosť Xpeng v prvom štvrťroku dodala zákazníkom 21 821 vozidiel, čo je zhruba o 20 percent viac než pred rokom. V druhom štvrťroku odbyt áut firma odhaduje na 29 000 až 32 000 vozidiel, čo by znamenalo medziročný nárast o 25 až 38 percent.

Výhľad na druhý štvrťrok podľa agentúry Reuters naznačuje, že automobilke sa vyplácajú propagačné akcie a zľavy ako aj rozsiahle investície do nových technológií, vrátane umelej inteligencie (AI) či automatického riadenia.

Xpeng asi bude musieť čeliť tlakom zo strany nových konkurentov, ako napríklad Xiaomi

Odborníci však upozorňujú, že Xpeng bude v dlhodobejšom horizonte čeliť tlakom zo strany nových konkurentov, ako je napríklad výrobca smartfónov Xiaomi. Ten nedávno uviedol na trh svoj prvý elektromobil SU7.

Automobilka Xpeng v snahe o rozšírenie príjmov usiluje o expanziu na zahraničných trhoch. V Európe už predáva elektromobily v Nemecku, Holandsku a Nórsku. Plánuje vstúpiť aj na ďalšie európske trhy, vrátane Británie, Francúzska a Talianska, píše Reuters. Európska únia zvažuje ďalšie clá na dovoz elektromobilov z Číny, čínski výrobcovia podľa Bruselu využívajú výraznejšie dotácie a pokrivujú európsky trh.

Viac o téme: automobilky , Čína , elektromobily , výroba áut , Xiaomi , Xiaomi SU7 , Xpeng

Súvisiace články

Aktuálne správy