Česká a slovenská divízia firiem Porr zmodernizujú trať pri Bratislave

Česká a slovenská divízia rakúskej skupiny Porr zrekonštruujú za 10,94 milióna eur železničnú trať od okraja Bratislavy po hranicu s Rakúskom. Konzorcium oboch spoločností uspelo v tendri Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), vyplýva z oznámenia ŽSR a z registra zákaziek. Dielo bude ŽSR financovať z peňazí z Nástroja pre prepojenie Európy CEF a zo slovenského štátneho rozpočtu.

Práce zahŕňajú elektrifikáciu jednokoľajnej železničnej trate, jej komplexnú rekonštrukciu vrátane mostov, ktoré sa nachádzajú na tomto úseku trate od Devínskej Novej Vsi po štátnu hranicu.

Víťaz tendra, v ktorom rozhodovala najnižšia cena, ponúkol zhotovenie diela za spomínaných 10,94 milióna eur. O zákazku usilovalo celkovo päť firiem či konzorcií, okrem víťaza bolo medzi nimi tiež niekoľko ďalších českých a slovenských firiem.

Práce by mali trvať približne desať mesiacov

Modernizácia na tomto úseku podľa ŽSR zvýši prevádzkovú rýchlosť trate maximálne na 120 kilometrov za hodinu a zruší doterajšie obmedzenia na železničnom moste na trati. Práce by mali trvať približne desať mesiacov.

Slovenský národný železničný dopravca ZSSK uviedol, že kvôli výluke počas prác nebudú jazdiť osobné vlaky na trase medzi bratislavskou hlavnou stanicou, Marcheggom a Viedňou. Cestujúci zo slovenskej metropoly naďalej budú môcť využívať vlaky do Viedne na inej trati, a to z Petržalky cez Kittsee.

Viac o téme: Bratislava , hlavná stanica , Nástroj pre prepojenie Európy CEF , Petržalka , rekonštrukcie , Železnice Slovenskej republiky ŽSR , železničné trate

Súvisiace články

Aktuálne správy