Splátkový predaj podľa Home Creditu opäť vykazuje rast

Výsledky splátkového predaja podľa úverovej spoločnosti Home Credit potvrdzujú, že Slovensko sa spamätáva z krízy

Vlaňajší pokles ekonomiky, ktorý sa dotkol aj splátkového predaja, sa zastavil a opäť vykazuje rast. Podľa štatistík úverovej spoločnosti Home Credit objem požičaných peňazí u obchodníkov vzrástol v prvom polroku medziročne o 13 %. Kvôli kríze sa zmenilo správanie spotrebiteľov, pričom čerpanie úveru vnímajú oveľa zodpovednejšie. V poslednom období rastie i on-line predaj tovaru. Objem prostriedkov poskytnutých Home Creditom v tomto segmente vzrástol v prvej polovici roku 2010 medziročne zhruba o 60 %.

Analytik Home Creditu Michal Kozub uviedol, že krízový rok zákazníkov naučil lepšie hospodáriť s peniazmi. Pred nákupom sa dlhšie rozhodujú, vyhľadávajú cenovo priaznivý tovar a akčné ponuky. Najobľúbenejšie sú úverové produkty s dĺžkou splácania okolo jedného roka. Ide najmä o klasické spotrebiče, ktorých cena sa pohybuje okolo 300 až 400 eur. „Cenu za drahší tovar si zákazníci rozložia najčastejšie na splácanie počas dvoch až troch rokov,“ skonštatoval riaditeľ slovenskej obchodnej siete spoločnosti Home Credit Miloš Drančák.

Spoločnosť Home Credit Slovakia, ktorá poskytuje spotrebiteľské financovanie, vznikla v roku 1999. Ponúka širokú škálu úverových produktov, a to pôžičky na mieste predaja, hotovostné pôžičky, kreditné karty a revolvingové pôžičky. Je súčasťou Home Credit Group, ktorá pôsobí v strednej a východnej Európe a Ázii a táto skupina je zase súčasťou finančnej a investičnej skupiny PPF. Spoločnosť Home Credit Slovakia v prvej polovici roku 2010 poskytla úvery v celkovej výške 49 mil. eur.

Súvisiace články

Aktuálne správy