Prioritou by malo byť znižovanie nákladov

Podľa správy spoločnosti Deloitte ako hlavnú prioritu pre tento rok uviedlo 31 % respondentov znižovanie nákladov, čo súvisí s problémami vyplývajúcimi z ekonomického poklesu

Vrcholní predstavitelia odvetvia potravinárstva a výroby nápojov považujú za najvyššiu prioritu pre tento rok znižovanie nákladov. Vyplýva to zo správy poradenskej spoločnosti Deloitte s názvom Potraviny a nápoje 2012. Ako hlavnú prioritu pre tento rok uviedlo 31 % respondentov znižovanie nákladov, čo súvisí s problémami vyplývajúcimi z ekonomického poklesu. Podľa správy aj napriek tomu, že vrcholoví manažéri odvetvia potravinárstva a výroby nápojov sú v porovnaní s niektorými inými odvetviami optimistickejší, 48 % z nich si myslí, že vyhliadky ich odvetvia sa budú zhoršovať.

„Prechod na euro a devalvácia mien okolitých štátov negatívne vplývajú na tržby a zisky maloobchodných sietí na Slovensku. Táto skutočnosť spolu so zmenou nákupného správania zákazníkov v podobe opatrnejšieho prístupu k výdavkom bude vyvíjať neustály tlak na maloobchodné ceny a marže obchodníkov. Tí budú nútení hľadať interné zdroje úspor v podobe znižovania nákladov a orientáciou na lacnejšie výrobky, vo väčšine nakúpené v okolitých štátoch. Kľúčové bude taktiež vybudovanie čo najstabilnejšieho okruhu “vracajúcich sa” zákazníkov,“ uviedol senior manažér na oddelení auditu spoločnosti Deloitte Slovensko Jozef Hýbl.

Minulý rok bol podľa správy pre odvetvie potravinárstva a výroby nápojov „búrlivým rokom s prudkým nárastom cien potravinových komodít. Až 73 % firiem, ktoré sa zúčastnili na prieskume, uviedlo významné zvýšenie vstupných nákladov počas uplynulých dvanástich mesiacov. „Len 8 % respondentov priznalo, že na vyrovnanie tohto zvýšenia zdvihlo ceny, pričom 56 % zvýšilo vlastné ceny maximálne o 10 %. Len 37 % respondentov prenieslo celé zvýšenie nákladov na svojich zákazníkov,“ konštatuje správa.

Súvisiace články

Aktuálne správy