Aktéri cestovného ruchu vítajú euro, nemienia zvyšovať ceny

Liptovský Mikuláš 31. decembra (TASR) – Najvýznamnejší liptovskí aktéri cestovného ruchu vítajú prechod na euro. Ceny ponúkaných služieb v tejto súvislosti nemienia zvyšovať. TASR o tom informoval Ľubomír Čech, koordinátor združenia Klaster Liptov, prvej slovenskej destinačnej organizácie.
"Ceny našich skipassov nie sú zaokrúhlené v slovenských korunách, ale už od začiatku sezóny v novej mene. Na jej používanie sme pripravení. Ceny ubytovania či skipassov určite neporastú," povedala marketingová riaditeľka lyžiarskeho strediska Jasná Nízke Tatry. Celodenný skipass stojí dnes 933,91 Sk (31 eur). Od 1. januára návštevník najväčšieho slovenského lyžiarskeho strediska zaplatí 31 eur.
Obdobná je aj stratégia ďalších liptovských centier turizmu. Podľa marketingového manažéra ružomberského Ski Parku Tomáša Gazdaricu dôjde na prelome rokov iba k prirodzenému zaokrúhleniu cien skipassov. Zo súčasných 860 Sk (28,55 eura) bude 28,50 eura. Hodnota celodenného vstupu do Thermal Parku Bešeňová sa zmení zo 490 Sk (16,27 eura) na 16,30 eura. Návštevníci Aquaparku Tatralandia dokonca ušetria. Namiesto ešte dnešných 560 Sk (18,59 eura) zaplatia od Nového roka 17,30 eura.
"Jednoznačne vítame zavedenie eura v našich zemepisných šírkach. Pre dovolenkujúcich z eurozóny bude znamenať zjednodušenie. Za služby budú platiť ich domácou menou. Aj ostatným návštevníkom Liptova odpadne množstvo zbytočných starostí s korunami, ktoré nestihli počas dovolenky minúť," skonštatoval Ján Blcháč, liptovskomikulášsky primátor a predseda predstavenstva Klastra Liptov.
Klaster Liptov – združenie cestovného ruchu je prvá organizácia destinačného manažmentu na Slovensku. Spoločná marketingová centrála pre destináciu Liptova združuje subjekty verejného a súkromného sektora s cieľom jednotnej prezentácie regiónu Liptova. "Našou spoločnou snahou je dostať Liptov na mapu vyhľadávaných európskych destinácií. Prezentovať ho pod jednotnou značkou ‚Liptov treba zažiť‘ doma aj v zahraničí," dodal Čech. Klaster Liptov chce vytvárať konkurencieschopné produkty cestovného ruchu a podnecovať aktívnu spoluprácu v regióne.

Súvisiace články

Aktuálne správy