Pandémia zvýšila zisk britského reťazca Kingfisher o vyše 600 %

Britský maloobchodný reťazec Kingfisher oznámil za minulý obchodný rok rast hrubého zisku o viac než 600 %. Pod prudký rast sa podpísala pandémia nového koronavírusu, ktorá zvýšila dopyt po produktoch reťazca zameraného na výrobky pre dom a záhradu.
Spoločnosť uviedla, že v obchodnom roku 2020/2021, ktorý sa skončil v januári, dosiahla zisk pred zdanením na úrovni 756 miliónov libier (881,50 milióna eur). V porovnaní s predchádzajúcim obchodným rokom to znamená rast o 634 %.
Upravený zisk pred zdanením dosiahol 786 miliónov libier, zatiaľ čo v obchodnom roku 2019/2020 to bolo 544 miliónov libier. Upravený zisk na akciu sa zvýšil z 19,1 pence na 28,7 pence.
Tržby predstavovali 12,34 miliardy libier. V porovnaní s predchádzajúcim obchodným rokom sa tak zvýšili o 7,2. Po nezapočítaní kurzových vplyvov zaznamenali rast o 6,8 % a porovnateľné tržby (z obchodov otvorených viac než rok) vzrástli o 7,1 %.
K celkovému objemu tržieb prispeli najmä tržby z predaja cez internet, ktoré vyskočili o 158 %. Internetový obchod podporoval výsledky spoločnosti Kingfisher už v minulých rokoch, v tom poslednom však jeho vplyv znásobila pandémia nového koronavírusu. V dôsledku obmedzení na zmiernenie šírenia choroby Covid-19, ktoré zasiahli aj pohyb obyvateľstva, sa veľký počet spotrebiteľov rozhodol pre úpravy domov a domácností.
Ako uviedol šéf spoločnosti Thierry Garnier, firma pokračuje v pozitívnych výsledkoch aj na začiatku súčasného obchodného roka. Vysoký dopyt zaznamenáva najmä v Británii a vo Francúzsku.
Od začiatku februára sa porovnateľné tržby zvýšili oproti rovnakému obdobiu minulého roka o viac než 24 %. Garnier očakáva, že tento trend bude ešte nejaký čas trvať.

Súvisiace články

Aktuálne správy