Američania zvýšili pred Vianocami nákupy cez internet, tržby vzrástli o 18,8 %

Americkí spotrebitelia zvýšili v tohtoročnej vianočnej sezóne nákupy cez internet a podľa prieskumu spoločnosti Mastercard tržby z online predaja dosiahli rekordné hodnoty.
Ako uviedla Mastercard, tržby z internetového predaja sa od 1. novembra do 24. decembra vrátane zvýšili medziročne o 18,8 %, pričom sa na celkovom objeme tržieb v rámci maloobchodu podieľali 14,6 %. Podľa údajov Adobe Analytics, ktorá evidovala tržby za obdobie od 1. novembra do 19. decembra, dosiahli tržby z online obchodov 125,6 miliardy USD (113,36 miliardy eur). Z toho viac než tretinu minuli spotrebitelia na nákup smartfónov.
Ako dodala spoločnosť Mastercard, tržby z predaja oblečenia cez internet vzrástli medziročne o 17 %. Zvýšili sa aj tržby v rámci internetového predaja elektroniky a šperkov. V prvom prípade vzrástli o 10,7 % a v druhom o 8,8 %.
Celkové tržby v rámci maloobchodu (bez započítania tržieb z predaja áut) sa oproti predvianočnej sezóne minulého roka zvýšili o 3,4 %. To je o niečo výraznejšie než odhadovala spoločnosť Mastercard (3,1 %), zaostali však za prognózou Americkej federácie maloobchodu. Tá počítala s rastom celkových tržieb v rámci predvianočnej sezóny o 3,8 až 4,2 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy