Nálada nemeckých spotrebiteľov sa zhoršila

Index spotrebiteľskej dôvery agentúry GfK zameraný do budúcnosti pre mesiac november medzimesačne klesol o 0,2 bodu na úroveň 9,6 bodu.

Nálada nemeckých spotrebiteľov sa zhoršuje v dôsledku silnejúcich obáv zo spomalenia globálnej ekonomiky a pre znepokojenie z obchodných konfliktov a z brexitu. Vyplýva to z prieskumu agentúry GfK. Agentúra uviedla, že hodnota indexu dôvery nemeckých spotrebiteľov, ktorý je zameraný do budúcnosti, sa pre mesiac november medzimesačne znížila o 0,2 bodu na úroveň 9,6 bodu.

„Okrem známych faktorov, ako je spomalenie globálnej ekonomiky, obchodné konflikty a turbulentný brexit, pribúdajú aj správy o zániku pracovných miest, napríklad v automobilovom priemysle a vo finančnom sektore,“ uviedla agentúra GfK. „Tieto udalosti poškodzujú náladu spotrebiteľov a optimizmus sa zmenšuje,“ dodala agentúra. Podindex ekonomických očakávaní nemeckých spotrebiteľov oslabil na mínus 13,8 bodu z hodnoty mínus 9 bodov a podindex očakávaného vývoja príjmov klesol na 39 bodov z úrovne 46,8 bodu.

Súvisiace články

Aktuálne správy