ŽSR sprevádzkovali v Trnovci nad Váhom aj druhú koľaj, poškodenú po vykoľajení vlaku

Vykoľajené štyri vozne nákladného vlaku úplne paralyzovali železničnú dopravu v úseku Tvrdošovce - Trnovec nad Váhom. Železničná infraštruktúra bola v dôsledku tejto nehody značne poškodená a odstránenie následkov trvalo viac ako mesiac.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) sprevádzkovali v Železničnej stanici (ŽST) Trnovec nad Váhom v okrese Šaľa aj druhú koľaj. Stalo sa tak viac ako mesiac po tom, čo ju značne poškodilo vykoľajenie nákladného vlaku českého dopravcu ISD Cargo 9. júla ráno. Štátny operátor železničnej infraštruktúry o tom informoval v utorok v tlačovej správe s tým, že druhá koľaj v Trnovci nad Váhom je opäť v prevádzke od 12. augusta od 18:00. Zároveň plne obnovili obsluhu vlečky spoločnosti Duslo Šaľa, ktorá bola po nehode obmedzená.

Vykoľajené štyri vozne nákladného vlaku úplne paralyzovali železničnú dopravu v úseku Tvrdošovce – Trnovec nad Váhom. „Železničná infraštruktúra bola v dôsledku tejto nehody značne poškodená a na odstránení následkov sa robilo viac ako mesiac. ŽSR intenzívne pracovali na obnovení tohto úseku, vlaky začali jazdiť po prvej traťovej koľaji už na druhý deň večer po nehode (10. júla),“ uviedol hovorca ŽSR Michal Lukáč.

V súvislosti s odstraňovaním následkov nehodovej udalosti bolo potrebné v medzistaničnom úseku Tvrdošovce – Trnovec nad Váhom vymeniť viac ako 1 400 poškodených betónových podvalov. Železničiari kompletne vymenili výhybky číslo 3, 4 a 5, na výhybke číslo 2 vymenili poškodené súčasti. „Taktiež bolo potrebné vymeniť železničný zvršok v druhej staničnej koľaji ŽST Trnovec nad Váhom v úseku 500 metrov. Podľa interných predpisov ŽSR zaviedli na opravenom úseku zníženú rýchlosť 30 kilometrov za hodinu,“ priblížil Lukáč s tým, že následne po konsolidačnom období rýchlosť upravia na štandardnú.

Súvisiace články

Aktuálne správy