Spor medzi Soulom a Tokiom poškodzuje japonské automobilky, predaj prudko klesá

Zhoršenie vzťahov medzi Soulom a Tokiom výrazne pociťujú japonské automobilky. Ako ukázali najnovšie údaje, predaj áut japonských značiek v Južnej Kórei zaznamenal minulý mesiac prudký pokles.
Podľa informácií z juhokórejského automobilového sektora predaj áut najväčšej japonskej automobilky Toyota na juhokórejskom trhu klesol minulý mesiac medziročne o 32 %. V prípade áut firmy Honda dosiahol pokles 34 %. Aj keď samotné firmy stále posudzujú hlavné faktory poklesu predaja, podľa analytikov sú za tým do veľkej miery výzvy na bojkot japonských produktov, pričom táto kampaň môže v nasledujúcom období ešte zosilnieť.
Spory medzi krajinami zhoršila otázka kompenzácií obetí japonskej nadvlády nad Kórejským polostrovom v rokoch 1910-1945. V rámci vzájomných sporov Japonsko v júli sprísnilo kontroly na vývoz do Južnej Kórey, čím napätie ešte zvýšilo. To sa odrazilo na dopyte po japonských produktoch vrátane áut a piva. Obyvatelia Južnej Kórey začali okrem toho obmedzovať aj cesty do Japonska.
Minulý týždeň Tokio situáciu ešte zhoršilo, keď vyňalo Južnú Kóreu z takzvaného bieleho zoznamu krajín s preferenčným obchodným štatútom. „Počet návštevníkov v predajniach klesá a z tých, ktorí prídu, mnohí váhajú s podpisom kontraktu,“ povedal zástupca divízie Honda Korea, ktorý si neželal byť menovaný.
Automobilky sa vyjadriť nechceli, podľa analytikov je však za tým zvyšujúca sa protijaponská nálada v spoločnosti. Ako povedal profesor z Daelim University College Kim Pil-so, „juhokórejskí spotrebitelia sú na Japoncov nahnevaní. Čoskoro bude v Kórei tabu šoférovať japonské auto“.

Súvisiace články

Aktuálne správy