Posielanie peňazí domov: Globálny objem remitencií rastie

Diskusia 2  
Posielanie peňazí domov: Globálny objem remitencií rastie
Zdroj: BI
Foto: SITA/AP


13. 6. 2019 - Prevody finančných prostriedkov alebo cezhraničné peer-to-peer (P2P) prevody peňazí zaznamenali v roku 2017 celosvetovo rekordných 613 miliárd USD po dvojročnom poklese. Priemysel remitencií bude naďalej rásť, poháňaný najmä digitálnymi službami.

Remitencie sú jedným z dôsledkov medzinárodnej migrácie pracovnej sily, predstavujú peňažné toky, ktoré posielajú migranti do  krajiny  svojho  pôvodu. Oficiálne zaznamenané remitencie sú omnoho nižšie než skutočne poukázané, ktoré prebiehajú prostredníctvom oficiálnych a neoficiálnych ciest. Mnoho štúdií už poukázalo na dôležitú spojitosť medzi medzinárodnou migráciou, peňažnými prevodmi a ekonomickým rozvojom. Odborníci neraz považujú peňažné  prevody  migrantov  za druhý najdôležitejší  zdroj financovania  po  priamych  zahraničných investíciách  a pred  verejnou  rozvojovou  pomocou.

Globálny sektor remitencií sa zotavil z dvojročného poklesu v roku 2017 a dosiahol rekordný objem transferov vo výške 613 miliárd USD. Tento rast bude pokračovať a bude poháňaný digitálnymi prevodmi finančných prostriedkov. Očakávaný rast z 225 miliárd USD v roku 2018 by mal dosiahnuť do roku 2023 23 %, na 387 miliárd USD.

Posielanie peňazí domov: Globálny objem remitencií rastie

Globálny rast digitálneho zasielania peňazí bude poháňať niekoľko faktorov, napríklad zvýšená penetrácia smartfónov, väčší dopyt po digitálnych transakciách a celková potreba rýchlejších cezhraničných prevodov. Výsledkom je, že globálny sektor remitencií sa stáva čoraz konkurencieschopnejším, operátori ako Western Union a MoneyGram majú záujem o rovnaký okruh zákazníkov ako digitálne startupy WorldRemit či Remitly. Sú to predovšetkým mladí, digitálne zdatní spotrebitelia. Potreby týchto spotrebiteľov urýchlia transformačné zmeny v odvetví. Spoločnosti, ktoré chcú uspieť, budú musieť uprednostniť štyri oblasti, ktoré spotrebitelia najviac vyžadujú pri prevodoch peňazí: nízke náklady, pohodlie, rýchlosť a bezpečnosť. Prispôsobiť sa týmto preferenc je dôležité nielen z hľadiska prilákania nových užívateľov, ale aj pre udržanie si segmentu zákazníkov.