Celkové tržby výrobcu čokolád Lindt vlani vzrástli o 4,8 %

Švajčiarsky výrobca čokolády Lindt & Sprüngli v utorok oznámil, že jeho celkové tržby v domácej mene v minulom roku vzrástli o 4,8 %.

Švajčiarsky výrobca čokolády Lindt & Sprüngli v utorok oznámil, že jeho celkové tržby v domácej mene v minulom roku vzrástli o 4,8 %. Dodal tiež, že situácia na severoamerickom trhu sa nezlepšila.
Rast globálneho dopytu po čokoládových výrobkoch bol vlani slabý, keďže spotrebitelia často preferovali zdravšie pochúťky. Lindt však zaznamenal lepšie výsledky ako celý trh vďaka dobrej pozícii v rýchlejšie rastúcom segmente prémiových čokolád.
Takzvaný organický predaj výrobcu čokoládových guľôčok Lindor sa v roku 2017 zvýšil o 3,7 %. No tento výsledok zaostal za odhadmi analytikov, ktorí spoločnosti predpovedali rast predaja o 4,2 %, aj za dlhodobým rastovým cieľom Lindtu v pásme 6 až 8 %.
Silnejšie euro v roku 2017 pritom pomohlo firme zvýšiť ročné tržby vo švajčiarskych frankoch o 4,8 % na 4,09 miliardy CHF (3,47 miliardy eur).
Detailnejšie výsledky za minulý rok zverejní Lindt 6. marca. Svoj vlaňajší výkon však označil zo „dobrý“, keďže globálny trh s čokoládou je nasýtený a tlak na ceny stúpa.
Lindt uviedol, že jeho organický predaj v Európe minulý rok vzrástol o 6,2 %, zatiaľ čo vo zvyšku sveta vyskočil o 12,4 %. Ale odbyt v Severnej Amerike klesol o 1,6 %. Lindt sa pritom stal v tomto regióne trojkou na trhu s čokoládou po kúpe americkej spoločnosti Russell Stover v roku 2014. Vlani však Russell Stover zaznamenal pokles predaja. Dôvodom bol vo všeobecnosti slabší trh a ťažkosti, s ktorými zápasili niektorí kamenní maloobchodníci, vrátane obchodných domov.
Lindt preto skresal ponuku produktov Russell Stover a obmedzil nerentabilné propagačné akcie, aby dosiahol zvrat vo vývoji predaja americkej dcéry, ktorá negatívne ovplyvnila výkon celej spoločnosti.
Svetlým bodom vlaňajšieho výkonu bola expanzia vlastných maloobchodných predajní spoločnosti Lindt, ktorá minulý rok otvorila 50 nových obchodov. Ich celkový počet vo svete sa tak zvýšil na 410.
Výrobca čokolády rozširuje svoju maloobchodnú sieť v snahe využiť rastúci záujem zákazníkov skôr o kvalitu a prémiové čokoládové výrobky ako o „bežné“ čokolády.

Súvisiace články

Aktuálne správy