Domácnosti v EÚ minuli 4,9 % svojich výdavkov na oblečenie a obuv

V roku 2016 domácnosti v Európskej únii minuli v priemere 4,9 % svojich celkových spotrebných výdavkov na oblečenie a obuv, čo predstavuje 395,4 miliardy eur.

V roku 2016 domácnosti v Európskej únii minuli v priemere 4,9 % svojich celkových spotrebných výdavkov na oblečenie a obuv. To predstavuje 395,4 miliardy eur, čo zodpovedá 2,7 % hrubého domáceho produktu EÚ alebo 800 eurám na obyvateľa EÚ. Ročné výdavky domácností na oblečenie a obuv sú o niečo vyššie ako suma, ktorú vynaložili obyvatelia EÚ za rovnaký rok na svoje zdravie. Informoval o tom štatistický úrad Európskej únie Eurostat.

V roku 2016 najväčší podiel výdavkov na oblečenie a obuv na celkových výdavkoch evidovali domácnosti v Estónsku (6,8 %), Portugalsku (6,3 %), Taliansku (6,2 %), Rakúsku (6,1 %), Litve (5,9 %) a Lotyšsku (5,8 %). Naopak, najmenej do oblečenia a obuvi investovali v Bulharsku (3,2 %), Rumunsku (3,4 % v roku 2015), Českej republike a Maďarsku (zhodne 3,6 %), Grécku (3,8 %), Francúzsku (3,9 %) a na Slovensku (4,0 %).

V rokoch 2006 až 2016 podiel odevov a obuvi na celkových výdavkoch domácností klesol vo veľkej väčšine členských štátov. Najväčší pokles počas desaťročného obdobia zaznamenali v Litve ( o 1,9 percentuálneho bodu), Grécku ( o 1,3 percentuálneho bodu), Španielsku (o 1,1 percentuálneho bodu), Írsku, Francúzsku, na Cypre a Malte (zhodne o 0,8 percentuálneho bodu). Naopak, podiel odevov a obuvi na celkových výdavkoch domácností sa v rokoch 2006 až 2016 zvýšil v siedmich členských štátoch, z toho najviac v Poľsku (o 0,6 percentuálneho bodu), Lotyšsku (o 0,5 percentuálneho bodu), Maďarsku a Luxembursku (zhodne o 0,4 percentuálneho bodu).

Súvisiace články

Aktuálne správy