Budúcnosť cestovného ruchu na Slovensku je vo vyššej kvalite

Aby Slovensko v tejto snahe uspelo, musí podľa Zväzu cestovného ruchu SR venovať viac pozornosti vzdelávaniu študentov a aj poskytovateľov služieb v cestovnom ruchu. V tomto roku by chcel zväz začať aj s tvorbou národného programu kvality.

Budúcnosť slovenského cestovného ruchu je v zvyšovaní kvality poskytovaných služieb. Na utorkovej tlačovej konferencií pri príležitosti druhého výročia vzniku Zväzu cestovného ruchu (ZCR) SR to uviedol jeho viceprezident Marián Bilačič. Úspešnosť cestovného ruchu na Slovensku podľa neho stojí a padá na ľuďoch pracujúcich v tomto odvetví. Svoje tvrdenia opiera o štatistiky švajčiarskej spoločnosti Eurobus, ktorá pred časom označila ľudské zdroje v slovenskom turizme za najsilnejšiu ale zároveň aj najslabšiu stránku v poskytovaní služieb.

Preto podľa Bilačiča treba viac pozornosti venovať vzdelávaniu študentov stredných a vysokých škôl a do vzdelávania zakomponovať viac moderných a progresívnych prvkov. Kľúčovým bude aj doškoľovanie a ďalšie vzdelávanie poskytovateľov služieb, hlavne v podnikateľských zručnostiach a prezentácii. Bilačič zastáva názor, že cestovný ruch je aj jednou z možností ako vytvárať pracovné miesta na vidieku. Je presvedčený, že poskytovateľov služieb a jednotlivých obyvateľov obcí treba motivovať k spolupráci, aby vytvárali balíky služieb, ktoré by im zároveň dali prácu. „Cestovný ruch je totiž permanentne obnoviteľným zdrojom zamestnanosti,“ dodal Bilačič.

Pre systematické zvyšovanie úrovne služieb cestovného ruchu je podľa predstaviteľov ZCR SR dôležité aj vypracovanie národného programu kvality, na ktorom by ZCR SR rád spolupracoval s Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR. Prvým krokom v tomto úsilí by malo byť hlavne zadefinovanie samotného pojmu kvality. Po ňom príde na rad zber informácií a údajov, z ktorých by bolo možné určiť nedostatky, na ktorých treba pracovať a naopak silné stránky, ktoré môžu poslúžiť ako inšpirácia. Finálna podoba národného programu kvality by podľa ZCR SR mohla uzrieť svetlo sveta v roku 2017. Slovenským a zahraničným turistom chce ZCR SR pomôcť pri lepšej orientácii aj udeľovaním certifikátov kvality jednotlivým inštitúciám v cestovnom ruchu.

Súvisiace články

Aktuálne správy