Heineken Slovensko za prvý štvrťrok s konsolidovanými tržbami 905 miliónov Sk

Bratislava 22. júla (TASR) – Konsolidovanými tržbami v objeme 905 miliónov Sk si spoločnosti Heineken Slovensko, a.s. a Heineken Slovensko Sladovne, a.s. v prvom štvrťroku 2003 upevnili pozície najvýznamnejšieho producenta piva a sladu na Slovensku. Podiel spoločnosti Heineken Slovensko na domácom trhu s pivom dosiahol 42,3 %. V porovnaní s prvým kvartálom roku 2002 je to takmer o jeden percentuálny bod viac.

Za prvý štvrťrok 2003 predal Heineken Slovensko 392 000 hektolitrov piva, čo je o 8 % menej ako v rovnakom období minulého roka. Medziročný pokles predaja spôsobilo hlavne zavedenie zvýšenej spotrebnej dane z piva od 1. januára 2003 a deregulácie cien energií. Z celkového objemu predaného piva bolo 95 % určených na domáci trh a 5 % produkcie bolo exportovaných do zahraničia.

Podstatnú časť exportu tvorila prémiová značka Zlatý Bažant, ktorá si získala svojich zákazníkov nie len na európskom pivnom trhu, ale aj v USA či Kanade. Okrem toho Heineken exportuje hranice aj značky Kelt a Amstel, ktoré sa varia v pivovare Hurbanovo.

Heineken Slovensko je aj kľúčovým producentom sladu, ktorého väčšiu časť sa darí úspešne umiestňovať na zahraničných trhoch. Od januára do marca tohto roku sa vyviezlo 19 000 ton sladu do zahraničia, zvyšná časť výroby sa spracovala v pivovaroch spoločnosti Heineken Slovensko. Export sladu tak vzrástol oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 6 %, a to aj vďaka produkcii najväčšej sladovne v strednej a východnej Európe, ktorá bola v Hurbanove uvedená do prevádzky koncom roku 2002.

Vývoz pivnej produkcie a produkcie sladu sa stal dôležitou súčasťou obchodnej politiky a v prvom štvrťroku 2003 predstavoval export 29 % na celkových tržbách spoločnosti.

Heineken Slovensko je súčasťou medzinárodnej pivovarníckej spoločnosti Heineken N. V., ktorá vstúpila na slovenský trh v roku 1995 prostredníctvom pivovaru Zlatý Bažant v Hurbanove. Súčasťou Heinekenu Slovensko sú v súčasnosti pivovary a sladovne v Hurbanove, Nitre, Martine a Rimavskej Sobote. Do portfólia spoločnosti patria značky Zlatý Bažant, Corgoň, Kelt, Martiner, Gemer, Heineken, Amstel, Desperados a Murphys.

TASR o tom informoval PR manager spoločnosti Peter Švec.

Súvisiace články

Aktuálne správy