Na stránke FR SR je lepšie sa registrovať najneskôr začiatkom marca

Bratislava 16. februára (TASR) – Ak zastupujete subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty (DPH), nevyhnete sa od 1. apríla 2012 povinnosti doručovať daňové priznania správcovi dane elektronicky. Finančné riaditeľstvo (FR) SR ponúka pre elektronickú komunikáciu novú bezplatnú aplikáciu a identifikátor, ktorý získate registráciou na internetovej stránke riaditeľstva.
Diana Uhrínová z FR však upozorňuje daňovníkov, aby si túto povinnosť nenechávali na poslednú chvíľu. Marec je mesiacom, kedy sa podávajú daňové priznania, a tak záťaž na daňové úrady bude veľká. "Takže február a začiatok marca sú tie mesiace, kedy by sa to reálne dalo stihnúť bez nejakých stresov," povedala pre TASR Uhrínová.
Stále si asi 140.000 daňových subjektov nesplnilo povinnosť registrácie a bude tak musieť urobiť pred 31. marcom. Uhrínová preto vyzýva zástupcov spoločností, aby vyplnili žiadosť na internetovej stránke riaditeľstva a doručili ju osobne alebo poštou na príslušný daňový úrad, jeho pobočku alebo kontaktné miesto. Tam je potrebné takisto overiť totožnosť zodpovedného pracovníka a podpísať Dohodu o elektronickom doručovaní.
Uhrínová upozornila, že osoba, ktorá sa registruje, musí mať k používanému počítaču administrátorské práva. Musí byť teda možné do počítača nainštalovať potrebnú aplikáciu. Proces registrácie takisto vyžaduje nainštalovanie aplikácie Java, ktorú možno bezplatne stiahnuť z internetu.
Okrem novej aplikácie FR môžu daňovníci so správcom dane komunikovať aj naďalej prostredníctvom doteraz zaužívaných spôsobov. Ostane forma komunikácie so Zaručeným elektronickým podpisom (ZEP) a takisto komunikácie na základe dohody so správcom dane o spôsobe doručovania písomností elektronickými prostriedkami. Tá však v súčasnosti vyžaduje doručiť do piatich dní na daňový úrad krycí list v papierovej forme.

Súvisiace články

Aktuálne správy