ŽSR chystajú prvú etapu výstavby terminálu v Bratislave

Prvá časť výstavby verejného terminálu intermodálnej prepravy Bratislava môže stáť predbežne viac ako 30 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Práce sú plánované na 21 mesiacov a majú byť spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pripravujú tender na prvú etapu výstavby verejného terminálu intermodálnej prepravy Bratislava. Predpokladaná cena prác plánovaných na 21 mesiacov má dosiahnuť 30,06 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Projekt má byť spolufinancovaný z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava. Ako štátny správca železničnej infraštruktúry ďalej informoval vo Vestníku verejného obstarávania, súťaž na prvú etapu stavby terminálu chce vyhlásiť koncom tohto mesiaca. Súčasťou tendra bude aj vyhotovenie projektovej dokumentácie a zabezpečenie súvisiacej inžinierskej činnosti.

„Účelom stavby je vytvorenie podmienok pre prekládku intermodálnych prepravných jednotiek v rámci systému intermodálnej nákladnej prepravy tovarov,“ informovali ŽSR s tým, že sa tak znížia negatívne dopady na životné prostredie. Prvá etapa investície bude zameraná na rekonštrukciu spojovacej koľaje od konca existujúcej výhybky číslo 39 v Železničnej stanici Bratislava ÚNS po železničný kilometer 1,93, rekonštrukcia skupiny koľají 100 prístavu a vybudovanie infraštruktúry samotného terminálu pri západnom brehu bazéna Pálenisko.

Vzniknúť majú dve koľaje pod dvoma portálovými žeriavmi s nosnosťou 45 ton, pričom jeden bude slúžiť na prekládku tovarov z vody na železnicu a cestu a druhý zo železnice na cestu. Projekt počíta aj s novou administratívnou budovou terminálu so samostatnými kontrolnými stanoviskami vstupu a výstupu vozidiel, rozšírením cestnej infraštruktúry v areáli prekladiska a zväčšením plôch na skladovanie kontajnerov a parkovanie vozidiel.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku. Od 1. januára 2002 sa ŽSR podľa Projektu transformácie a reštrukturalizácie rozdelili na dva samostatné subjekty – ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR majú základné imanie 800,17 mil. eur, spravujú a prevádzkujú železničnú infraštruktúru, vrátane tratí a

Súvisiace články

Aktuálne správy