Raiffeisenbank v Česku sa chce zbavovať klientov

"Banka inšpirovaná klientmi", ako hlása slogan Raiffeisenbank, čistí svoje klientske portfólio.

Praha 12. februára (TASR) – „Banka inšpirovaná klientmi“, ako hlása slogan Raiffeisenbank, čistí svoje klientske portfólio. Zvyčajne úverové ústavy bojujú o klientov. Raiffeisenbank sa teraz snaží viacerých elegantne zbaviť, najmä tých menej solventných. Český denník E15 sa pýta, o čo jej ide? Chce získať povesť banky pre exkluzívnu klientelu, alebo padá ku dnu? Čakajú český bankový trh ďalšie otrasy?
Rovnakú aktivitu realizovala Raiffeisenbank v Česku už vlani v decembri. Ihneď sa začali rodiť špekulácie o jej finančných problémoch. Nariadenie prišlo z viedenskej centrály.
Banka vysvetľuje situáciu tým, že sa chce orientovať na prémiovú klientelu. V decembri hovorca ústavu Tomáš Kofroň denníku uviedol, že ústav chce zvýhodňovať klientov s nadpriemernými príjmami, ktorí majú s ňou hlbšie vzťahy. Pod nimi sa myslí, že si posielajú do nej výplaty, alebo investujú s ňou.
Teraz má „čerenie portfólia“ pokračovať. V polovici januára prijalo české vedenie Raiffeisenbank z vlastnej iniciatívy súbor opatrení. Kým koncom minulého roka išlo o sprísnenie poskytovania nových úverov, teraz je snaha „odstrihnúť aj klientov, ktorí u nej už úvery čerpajú“.
„Nepohodlným“ klientom, ktorí by chceli refinancovanie od Raiffeisenbank, zrejme začne ponúkať veľmi nevýhodné úrokové sadzby – hovorí sa až o 9 %. Všetko má smerovať k tomu, aby klient pochopil, že pre obe strany bude lepšie, keď sa rozhodne hľadať šťastie inde.
E15 uvádza, že hoci má dôkazy o „klientskej čistke“ potvrdené z niekoľkých zdrojov, dokonca disponuje aj emailami, ktorými informovala banka o zmenách finančných poradcov, oficiálne potvrdiť nechce nič.

Súvisiace články

Aktuálne správy