Autá s dieselovým motorom budú produkovať menej škodlivín ako benzínové

Diskusia o zákaze jazdy áut s dieselovým motorom do miest, respektíve v nich vybraných zón a dozvuky škandálu dieselgate Volkswagenu sa vo februári prejavili na predaji nových vozidiel. Spolkový úrad pre automobilovú dopravu (KBA) vo štvrtok (2. 3.) vydal správu, že minulý mesiac sa predalo v krajine o 10,5 % menej áut s dieselovým motorom než v rovnakom mesiaci vlaňajška. Január tohto roku zaznamenal rast predaja osobných áut s benzínovým i vznetovým motorom o 10,5 %. Prvý mesiac tohto roku mal však o dva pracovné dni viac než vlaňajší.
Minulý mesiac sa predalo v Nemecku medziročne o 2,6 % áut menej, celkom 243.602. Počet nových áut s benzínovým motorom, ktoré vstúpili do cestnej premávky vzrástol na 53,7 %.
V Stuttgarte nebudú môcť jazdiť niektoré dni v týždni vozidlá, ktoré produkujú veľké množstvo výfukových plynov. Zákaz sa bude vzťahovať na autá s dieselovým motorom, ktoré neplnia normu Euro 6. Rovnaký postup zrejme schvália aj viaceré ďalšie veľké nemecké mestá.
Prezident Združenia automobilového priemyslu Matthias Wissmann v Berlíne novinárom povedal, že najnovšie obmedzenia neznamenajú koniec výroby automobilov so vznetovým motorom. Za menej ako štyri roky prídu na trh autá s dieselovým motorom, ktoré na kilometer jazdy vyprodukujú len 95 gramov kysličníka uhličitého (CO2). Wissmann upozornil na pokrok, ktorý sa na dosiahnutie cieľa normy Euro 6 už zaznamenal. Moderný dieselový motor v porovnaní s benzínovým už produkuje o 15 až 20 % menej CO2.

Súvisiace články

Aktuálne správy