Index dôvery zameraný do budúcnosti, ktorý zostavuje agentúra GfK, pre október klesol na 10 bodov zo septembrovej hodnoty 10,2 bodu
Nemecká spotrebiteľská dôvera mierne klesla. Výsledky prieskumu, ktoré zverejnila v stredu agentúra GfK, naznačujú, že najväčšia európska ekonomika začína pociťovať dopady britského rozhodnutia o vystúpení z Európskej únie. Index dôvery zameraný do budúcnosti pre október klesol na 10 bodov zo septembrovej hodnoty 10,2 bodu.
„Zdá sa, že dopady júnového rozhodnutia o brexite sa začínajú prejavovať. Počas troch mesiacov od referenda sa ekonomické očakávania stále zhoršujú. Správa, že Veľká Británia opustí EÚ, spôsobila rast neistoty,“ uviedla GfK vo vyhlásení. K zneisteniu spotrebiteľov prispieva aj rastúce povedomie o hrozbe terorizmu vyvolané sériou letných útokov, dodala agentúra.
Osobitný prieskum naopak tento týždeň signalizoval, že medzi nemeckými podnikateľmi ustupujú obavy súvisiace s rozhodnutím Veľkej Británie vystúpiť z Európskej únie medzi. Septembrový Index podnikateľskej dôvery zverejnený mníchovským inštitútom Ifo stúpol na úroveň 109,5 bodu z augustových 106,3 bodu a dostal sa najvyššie od mája 2014. Trh očakával oveľa miernejšie zlepšenie hodnoty indexu. Nemecké firmy sú podľa prieskumu jednoznačne optimistickejšie, pokiaľ ide o vyhliadky na najbližšie mesiace. Zlepšila sa tiež podnikateľská nálada v priemysle, vo veľkoobchode aj maloobchode a tiež v stavebníctve.