Nemecká spotrebiteľská dôvera mierne klesla

Index dôvery zameraný do budúcnosti, ktorý zostavuje agentúra GfK, pre október klesol na 10 bodov zo septembrovej hodnoty 10,2 bodu

Nemecká spotrebiteľská dôvera mierne klesla. Výsledky prieskumu, ktoré zverejnila v stredu agentúra GfK, naznačujú, že najväčšia európska ekonomika začína pociťovať dopady britského rozhodnutia o vystúpení z Európskej únie. Index dôvery zameraný do budúcnosti pre október klesol na 10 bodov zo septembrovej hodnoty 10,2 bodu.

„Zdá sa, že dopady júnového rozhodnutia o brexite sa začínajú prejavovať. Počas troch mesiacov od referenda sa ekonomické očakávania stále zhoršujú. Správa, že Veľká Británia opustí EÚ, spôsobila rast neistoty,“ uviedla GfK vo vyhlásení. K zneisteniu spotrebiteľov prispieva aj rastúce povedomie o hrozbe terorizmu vyvolané sériou letných útokov, dodala agentúra.

Osobitný prieskum naopak tento týždeň signalizoval, že medzi nemeckými podnikateľmi ustupujú obavy súvisiace s rozhodnutím Veľkej Británie vystúpiť z Európskej únie medzi. Septembrový Index podnikateľskej dôvery zverejnený mníchovským inštitútom Ifo stúpol na úroveň 109,5 bodu z augustových 106,3 bodu a dostal sa najvyššie od mája 2014. Trh očakával oveľa miernejšie zlepšenie hodnoty indexu. Nemecké firmy sú podľa prieskumu jednoznačne optimistickejšie, pokiaľ ide o vyhliadky na najbližšie mesiace. Zlepšila sa tiež podnikateľská nálada v priemysle, vo veľkoobchode aj maloobchode a tiež v stavebníctve.

Súvisiace články

Aktuálne správy