SPPK opäť otvorila diskusiu o vytvorení marketingového fondu

Poľnohospodári na Agrokomplexe v Nitre vo štvrtok diskutovali o možnosti zriadenia marketingového fondu, ktorý by mal slúžiť na propagáciu domácich potravín

Poľnohospodári na Agrokomplexe v Nitre v piatok diskutovali o možnosti zriadenia marketingového fondu, ktorý by mal slúžiť na propagáciu domácich potravín na slovenskom trhu. Návrh na zriadenie marketingového fondu Slovenská poľnohospodárska a potravinová komora (SPPK) pripravila už v minulom volebnom období, pre nezhody v oblasti financovania s bývalým vedením ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka sa ho však nepodarilo vytvoriť. Predseda SPPK Milan Semančík počas diskusie zdôraznil, že najväčšia agrárna samospráva bude vždy požadovať spolufinancovanie štátu.

„Trváme na finančnej spoluúčastni štátu, ktorá by mala byť minimálne vo výške financií vložených zo strany povinných prispievateľov do marketingového fondu“, uviedol Milan Semančík. Marketingový fond by mal prostredníctvom zvýšenej mediálnej reklamy propagovať slovenské výrobky na domácom trhu. SPPK upozornila, že podiel slovenských výrobkov v obchodoch v minulom roku predstavoval 39,9 percenta.

Potrebu zriadenia marketingového fondu SPPK zdôvodňuje, aj tým, že od roku 1993 sa pasívne saldo zahraničného obchodu s agropotravinárskymi výrobkami zvyšuje, pričom v minulom roku bolo pasívne saldo na historicky najvyššej úrovni, 1,096 miliardy eur. Ako ďalej komora dodala, negatívnej bilancii dominuje fakt, že na domáci trh sa dováža okolo 60 percent výrobkov, ktoré sa v minulosti vedeli na Slovensku vyprodukovať.

Marketingový fond má podľa SPPK pôsobiť ako nástroj, z ktorého by sa financovali vybrané aktivity, napríklad mediálne výstupy, školenia či propagácia v médiách. Ako ďalej uviedla, spotrebiteľ by sa vďaka masívnejšej reklame dozvedel viac o kvalitných slovenských potravinách.

Súvisiace články

Aktuálne správy