Tržby internetového obchodu Alibaba v 1. kvartáli vzrástli o 59 %

Tržby čínskeho internetového obchodu Alibaba v uplynulom 1. kvartáli finančného roka 2016/17 prudko vzrástli, medziročne až o 59 %, aj napriek spomaľovaniu čínskej ekonomiky. Prekonali tak odhady analytikov. Za tento výsledok vďačí Alibaba nielen predaju tovarov, ale aj tržbám tzv. cloudovej divízie. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Presnejšie, celkové tržby najväčšieho internetového obchodu v Číne za tri mesiace do konca júna vzrástli na 32,15 miliardy jüanov (4,33 miliardy eur) z 20,25 miliardy CNY pred rokom.
Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, predpovedali Alibabe tržby v priemere 30,2 miliardy CNY.
Tržby mobilnej divízie spoločnosti Alibaba pritom vyskočili až o 119,3 % na 17,51 miliardy CNY, pričom počet aktívnych užívateľov mobilných služieb sa zvýšil o 39 %.
Čistý zisk Alibaby však v 1. kvartáli klesol na 7,14 miliardy CNY, čo predstavuje 2,94 CNY na akciu, z 30,82 miliardy CNY alebo 11,92 CNY/akcia v rovnakom období vlani. Alibaba sa totiž snaží expandovať do zahraničia a podarilo sa jej získať za vyše 1 miliardu USD (894,13 milióna eur) kontrolný podiel v spoločnosti Lazada Group, vďaka čomu si zabezpečila prístup na šesť trhov v južnej Ázii.
(1 EUR = 7,4169 CNY; 1 EUR = 1,1184 USD)

Súvisiace články

Aktuálne správy