Ryanair pripúšťa, že účtovanie 108 rôznych poplatkov za batožinu je možno trochu veľa

, quartz Foto: TASR/Martin Baumann

Sú to už takmer tri roky, čo prvý muž Ryanairu, Michael O'Leary, prisľúbil, že jeho nízkonákladová letecká spoločnosť prestane buzerovať zákazníkov.

Nízkonákladový letecký prepravca sa preslávil tým, že ponúka až neuveriteľne lacné letenky, avšak len na pozadí celej spleti poplatkov. Ďalšou typickou črtou bola doslova kostrbatý postup pri procese rezervácie. A prvá zmena je už tu. Podarilo sa jej znížiť počet kliknutí potrebných na rezerváciu letenky na svojich webových stránkach z pôvodných 17 na 5.

V tomto duchu zjednodušenia, spoločnosť dnes, 2. júna, oznámila, že hodlá  pristúpiť k zníženiu cien za batožinu a sprehľadniť vyberanie jednotlivých poplatkov. To znamená, že už nebude 108, áno čítate správne, stoosem poplatkov, ale len šesť. Kým doteraz si letecká spoločnosť účtovala poplatky za batožinu na základe tajomných kombinácií hmotnosti, vzdialenosti, počtu, času rezervácie, sezóny, a ďalších premenných, v novom systéme sa cena za batožinu určí jednoduchšie. Výhradne na základe hmotnosti a vzdialenosti cestovania.

Kúzlo Ryanairu, okrem priateľskejšieho zákazníckeho prístupu, spočíva aj v agresívnom znížení cien cestovného. Zisky sú uspokojujúce, lietadlá sú plnšie a cena akcií dopravcu prudko stúpa, medziročný rast už dosiahol takmer 20 %, zatiaľ čo konkurencia, ako je EasyJet, British Airline, Lufthansa a podobne, stagnujú, alebo sa prepadli. 

Súvisiace články

Aktuálne správy