Škoda Auto v prvom kvartáli zvýšila tržby o 6,4 percenta

Tržby českej automobilky Škoda Auto v prvom štvrťroku tohto roka dosiahli 3,379 mld. eur. Prevádzkový výsledok v objeme 315 mil. eur bol oproti rovnakému obdobiu vlani vyšší o 30,2 %.

Česká automobilka Škoda Auto v prvom kvartáli tohto roka zvýšila tržby medziročne o 6,4 % na 3,379 mld. eur. Prevádzkový výsledok v objeme 315 mil. eur bol oproti rovnakému obdobiu vlani vyšší o 30,2 %. Ako spoločnosť v stredu informovala, rentabilita tržieb, teda podiel prevádzkového výsledku na tržbách, sa zvýšila zo 7,6 % v prvom štvrťroku minulého roka na 9,3 % v prvom kvartáli tohto roka. Vyššia profitabilita vyplýva najmä z pozitívnych efektov modelového mixu a z lepších produktových nákladov.

„V prvom štvrťroku 2016 sme plynulo nadviazali na minuloročné úspechy. Za to vďačíme najmä našej atraktívnej modelovej palete, ktorej ďalším ťahúňom je nová generácia modelu Škoda Superb,“ povedal predseda predstavenstva Škoda Auto Bernhard Maier. Podiel na tom majú podľa neho aj zamestnanci spoločnosti a obchodní partneri na jednotlivých trhoch. „Potešujúci odbyt a dobré finančné výsledky za prvé tri mesiace sú solídnym základom ďalšieho profitabilného rastu. Plánovaným uvedením nového modelu Škoda KodiaQ začneme ďalšiu modelovú ofenzívu,“ uviedol Maier.

Člen predstavenstva Škoda Auto Winfried Krause informoval, že vďaka dobrým výsledkom v prvom štvrťroku pokračovala spoločnosť v profitabilnom raste a potvrdila svoju finančnú silu aj výkonnosť. „Hoci rámcové ekonomické podmienky zostávajú aj naďalej náročné a situácia na niektorých trhoch neľahká, môžeme naďalej stavať na našej finančnej sile,“ dodal Krause. Spoločnosť v prvom štvrťroku dodala zákazníkom 276,6 tisíca automobilov pri medziročnom raste o 4,3 %. Dodávky bez Číny vzrástli o 4 % na 201,2 tisíca áut.

Spoločnosť Škoda Auto, patriaca do skupiny Volkswagen, má v súčasnosti sedem modelových radov osobných automobilov. Automobilka prevádzkuje tri výrobné závody v Českej republike. Vyrába v Číne, Rusku, na Slovensku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, ďalej tiež na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s lokálnymi partnermi. Spoločnosť zamestnáva celosvetovo približne 25,8 tis. pracovníkov a je aktívna na viac ako sto trhoch.

Súvisiace články

Aktuálne správy