Dopyt po šampanskom prispel k rastu tržieb LVMH v 1. kvartáli nad 8,6 mld. eur

Zvýšený dopyt po šampanskom na európskom trhu a luxusných parfumoch a hodinkách pomohol zvýšiť tržby spoločnosti LVMH Moët-Hennessy Louis Vuitton (LVMH), najväčšieho výrobcu luxusného tovaru na svete. Tie vzrástli v 1. štvrťroku nad 8,6 miliardy eur. Informovali o tom agentúra AP a server BBC.
Holding, do ktorého portfólia patrí približne 60 luxusných značiek, medzi nimi Kenzo, Givenchy, Dior, Bulgari či TAG Heuer, oznámil dnes, že tržby za prvé tri mesiace tohto roka dosiahli 8,62 miliardy eur. Oproti 1. štvrťroku minulého roka to predstavuje rast o vyše 3,8 %. Napriek tomu spoločnosť mierne zaostala za odhadmi analytikov, ktorí počítali s tržbami na úrovni 8,73 miliardy eur.
Pod rast tržieb sa podpísal najmä predaj kozmetiky a alkoholu. Napríklad divízia kozmetiky a parfumov zaznamenala rast tržieb približne o 9 %. Naopak, tržby v divízii módy a kožených doplnkov stagnovali.
Podľa spoločnosti príjmy podporuje najmä americký trh, ktorý je aj naďalej dostatočne silný a aj „Európa je dobre orientovaná, až na francúzsky trh, ktorý poškodil pokles turizmu“. Podľa LVMH novembrové teroristické útoky v Paríži viedli v niektorých obchodoch spoločnosti k poklesu tržieb o 50 %. Francúzsko sa na celkových tržbách holdingu podieľa približne 10 %.
Slabne aj dopyt na významnom čínskom trhu, kde LVMH zvykol zaznamenávať až dvojciferný rast tržieb. V súčasnosti však luxusnému holdingu na tomto trhu vzrástla konkurencia a jeho tržby ovplyvnili aj kroky čínskej vlády, ktorá s cieľom obmedziť korupciu zakázala nákupy drahých darov v štátnej správe.

Súvisiace články

Aktuálne správy