Lavazza dokončila akvizíciu Carte Noire, do roku 2020 chce dosiahnuť rast tržieb

Talianska spoločnosť Luigi Lavazza SpA chce do roku 2020 zvýšiť svoje globálne tržby na približne 2 miliardy eur, a to kombináciou akvizícií a organického rastu predaja. Oznámil to dnes generálny riaditeľ spoločnosti Antonio Baravalle, deň po tom, ako najväčší výrobca kávy v Taliansku dokončil kúpu francúzskej značky Carte Noire. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
„Lavazza je najväčšia medzi malými (výrobcami), ale najmenšia medzi veľkými,” povedal Baravalle, ktorý je šéfom firmy od roku 2011. Taliansky výrobca kávy so sídlom v Turíne dosiahol vlani nárast tržieb o 8 % na 1,4 miliardy eur.
Podľa expertov Lavazza po dokončení akvizície Carte Noire minimálne do konca tohto roka už pravdepodobne žiadnu kúpu neplánuje.
„Za uplynulých 12 mesiacov sme minuli viac ako 1 miliardu eur,“ vyhlásil Baravalle s tým, že Lavazza vlani získala aj dánsku pražiareň kávy Merrild, investovala do svojej austrálskej distribučnej siete a ďalších 700 miliónov eur ju stála kúpa Carte Noire.
Francúzsko je druhým najväčším trhom talianskeho výrobcu kávy, po domácom talianskom trhu. Lavazza očakáva, že tržby z Francúzska sa budú podieľať zhruba 20 % na jej tohoročnom obrate.

Súvisiace články

Aktuálne správy