Zisk Burberry v 1. polroku vzrástol viac, ako očakávali analytici

Britská módna značka Burberry dosiahla v 1. polroku finančného roka 2015/16 nárast zisku o 3 %, ktorý prekonal aj odhady analytikov. Odborníci predpovedali nižší zisk, keďže v sledovanom období firma zápasila s poklesom predaja na kľúčovom ázijskom trhu. V uplynulých týždňoch však aj obchodníci z Hongkongu a ostatných miest v Číne zaznamenali rast predaja. Informovala o tom agentúra Reuters.
Z hospodárskych výsledkov Burberry vyplýva, že upravený zisk spoločnosti pred zdanením za šesť mesiacov od marca do septembra vzrástol medziročne o 3 % na 153 miliónov libier (216,39 milióna eur). Analytici, ktorých oslovil Reuters, pritom módnemu domu predpovedali zisk v priemere 147 miliónov GBP.
Tržby Burberry, ktorá je známa najmä typickými károvanými plášťami, pritom vzrástli len o 1 % na 1,11 miliardy GBP (1,50 miliardy eur). To bolo najpomalšie tempo za tri roky.
Dôvodom len mierneho rastu globálnych tržieb boli slabšie výsledky z čínskeho trhu v dôsledku spomaľovania tamojšej ekonomiky, ako aj pokles predaja v Hongkongu. Čína a Hongkong sa podieľajú viac ako 30 % na tržbách Burberry v regióne, zatiaľ čo Japonsko len 2 %.
Spoločnosť zároveň oznámila, že v októbri, teda v prvom mesiaci kľúčovej vianočnej sezóny, zaznamenala oživenie predaja v Čine aj Hongkongu.

Súvisiace články

Aktuálne správy