Dôvera nemeckých spotrebiteľov posilnila

Index dôvery z dielne agentúry GfK sa dostal najvyššie od októbra 2001

Dôvera nemeckých spotrebiteľov posilnila. Podľa údajov, ktoré zverejnila v stredu agentúra GfK, sa zlepšila dôvera v budúci vývoj ekonomiky aj ochota spotrebiteľov k nákupom. Do budúcnosti zameraný index spotrebiteľskej dôvery z dielne agentúry pre mesiac jún posilnil na 10,2 bodu z predchádzajúcej úrovne 10,1 bodu. Dostal sa tak najvyššie od októbra 2001.

Po miernom poklese v apríli aktuálny prieskum konštatoval zlepšenie v oblasti budúcich plánovaných nákupov aj pri hodnotení vyhliadok ekonomiky. Vedľajší index merajúci očakávané osobné príjmy tento mesiac mierne klesol, keď vyššie ceny energií vyvolali medzi spotrebiteľmi obavy zo zrýchlenia inflácie, očakávania však zostali na vysokej úrovni.

Súkromná spotreba v Nemecku vďaka rekordne nízkej nezamestnanosti, vyšším mzdám a extrémne nízkym úrokovým sadzbám nahradila export ako hlavný pilier rastu najväčšej európskej ekonomiky. Pokračujúca grécka dlhová kríza dôveru spotrebiteľov zatiaľ neovplyvnila, neistota týkajúca sa budúcnosti Grécka ako člena eurozóny, ako aj konflikty na Ukrajine a Blízkom východe, by však mohli viesť k zhoršeniu dôvery, uviedla agentúra GfK.

Súvisiace články

Aktuálne správy