Zisk aj tržby Heinekenu v 1. kvartáli vzrástli

Holandská pivovarnícka skupina Heineken predala v 1. kvartáli 2015 viac piva ako minulý rok a dosiahla tak lepšie, ako očakávané výsledky. Vďačí za to najmä rastúcemu odbytu v Ázii a v oboch Amerikách. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
Presnejšie, konsolidované tržby tretej najväčšej pivovarníckej spoločnosti na svete v prvých troch mesiacoch roka vzrástli o 2 % na 4,34 miliardy eur. A tzv. organické tržby, ktoré nie sú očistené o kurzové vplyvy a akvizície, sa v 1. štvrťroku zvýšili o 2,2 % na 4,8 miliardy eur. Objem predaného piva z produkcie Heinekenu v sledovanom období tiež vzrástol o 2,2 %.
Čistý zisk pivovarníckej skupiny sa za tri mesiace do konca marca 2015 vyšplhal na 579 miliónov eur zo 143 miliónov eur v 1. kvartáli 2014. Ale v tomto výsledku je zahrnutý aj mimoriadny jednorazový príjem vo výške 375 miliónov eur z predaja mexickej baliacej divízie Empaque.
Z výsledkov Heinekenu ďalej vyplýva, že predaj piva v uplynulom kvartáli stúpol najstrmšie v Ázii, vďaka dvojcifernému zvýšeniu predaja vo Vietname a v Kambodži. Ale aj v Severnej a Južnej Amerike dosiahla pivovarnícka skupina solídne zvýšenie predaja.
Na druhej strane, v Afrike a na Blízkom východe sa tempo rastu jej odbytu v prvých troch mesiacoch roka prudko spomalilo na 0,9 % z 10,3 % v 1. kvartáli 2014. A v Európe jej výsledky negatívne ovplyvnil pokles odbytu v Rusku a zvýšenie dane z predaja v Taliansku.

Súvisiace články

Aktuálne správy