Adidas už nechce vyrábať v Ázii: Roboty budú šiť tam, kde sú hlavné trhy

, ČTK Foto: SITA

Nemecký výrobca športového oblečenia a obuvi Adidas testuje výrobné roboty, ktorí by firme umožnili presunúť výrobu z Ázie bližšie k zákazníkom. Je to súčasť novej stratégie. Adidas v posledných rokoch strácal podiel na trhu na úkor rýchlo rastúceho väčšieho amerického konkurenta Nike.

Adidas verí, že nová stratégia v najbližších piatich rokoch pomôže k rýchlejšiemu rastu zisku a tržieb. "Vrátime výrobu tam, kde sú hlavné trhy," povedal výkonný riaditeľ Herbert Hainer. Firme v súčasnosti trvá šesť týždňov, kým dopraví výrobky z Ázie do Európy. Podľa Hainera je to ale príliš dlho. "Roboti môžu byť všade," uviedol okrem iného.

Spoločnosť spolupracuje s nemeckými podnikmi a vládou na inováciách v robotike a na strojoch, ktoré dokážu športové topánky "upliesť", namiesto toho, aby sa šili ručne.

Firme by tak mohla presunúť výrobu z Číny, Kambodže, Laosu a Vietnamu. Výrobné linky, ktoré by sa nachádzali bližšie zákazníkom, by firme mohli umožniť reagovať pružnejšie na meniace sa trendy. Tie sa podľa pozorovateľov darí lepšie nastoľovať americkej Nike, ktorá ukrajuje Adidasu podiel na trhu.

Adidas chce okrem Nike konkurovať aj odevnom reťazcom ako H&M, ktoré rozšírili sortiment o oblečenie na šport a na zmeny vo vkuse a požiadavkách zákazníkov reagujú rýchlejšie.

Adidas založil v roku 1949 nemecký výrobca obuvi Adi Dassler. Firma predpokladá, že jej tržby do roku 2020 stúpnu o takmer polovicu na zhruba 22 miliárd eura čistý zisk sa bude každý rok zvyšovať priemerne o 15 percent.

Súvisiace články

Aktuálne správy