Výška krátkodobých poplatkov za používanie nemeckých diaľnic pre osobné autá sa zrejme bude líšiť podľa ekologickej náročnosti automobilu. Podľa denníka Handelsblatt sa na tom v noci na utorok dohodli vládne strany. Doterajší návrh počítal s pevnou výškou krátkodobých poplatkov, to ale kritizovala Európska komisia, pretože v prípade áut s malým motorom by tento poplatok bol neúmerne vysoký v porovnaní s ročným.
Podľa pôvodného vládneho návrhu mýta pre osobné autá, o ktorom v súčasnosti rokuje Spolkový snem, vychádzal desaťdňový poplatok na desať eur, dvojmesačná na 22 eur. Vládni konzervatívci a socialisti sa ale teraz dohodli na tom, že podľa ekologickej náročnosti vozidla bude desaťdňový poplatok od päť do 15 eur a dvojmesačný od 16 do 30 eur.
Podľa ekologickej náročnosti prevádzky auta sa bude líšiť aj ročné mýto. Poplatok sa v závislosti na objeme a type motora a vek vozidla bude pohybovať medzi 24 a 130 eurami. Krátkodobé a ročné diaľničné známky by mali elektronickú podobu, kontrolovali by ich mýtne brány podľa registračnej značky vozidla.
Súčasná úprava by mala odvrátiť kritiku zo strany Európskej komisie. Tá v minulosti uviedla, že pre vozidlá s malým benzínovým motorom sú krátkodobé poplatky neúmerne drahé v porovnaní s ročným. Komisia v minulosti presadzovala, aby cena krátkodobé známky predstavovala približne osminu ceny ročnej známky.
EK, rovnako ako niektoré krajiny Európskej únie, však kritizovala aj skutočnosť, že sa nemeckým vodičom o cenu ročného poplatku zníži výška dane z vlastníctva motorového vozidla. Spoplatnenie nemeckých diaľnic by tak postihlo hlavne zahraničných vodičov, čo je podľa niektorých odborníkov v rozpore s európskym zákazom diskriminácie na základe štátnej príslušnosti.
Nemecko chce diaľničné mýto zaviesť od roku 2016. Podľa denníka Handelsblatt nie je vylúčené, že Spolkový snem návrh zákona schváli už tento týždeň, v oficiálnom programe rokovania tejto komory nemeckého parlamentu ale zatiaľ nie je príslušný bod zaradený. Ministerstvo dopravy očakáva, že by mýto malo vyniesť približne 500 miliónov eur ročne.