Pozrite si najdrahšie reklamy sveta: Ceny spotov počas Super Bowlu trhali rekordy

, iDnes Video: YT

V nedeľu večer odvysielali americké televízne stanice sériu najdrahších reklamných spotov. Cena za 30 sekúnd počas prestávky finále ligy amerického futbalu opäť prekonala rekordy.

Ide ešte vôbec o šport, alebo len nekonečnú reklamu? Takúto otázku si už nekladieme len počas veľkých športových udalostí, postupne sa množstvo reklamy dostáva v takom množstve na televízne obrazovky, že sa objavuje pochybnosť, či vysielanie len zbytočne nenarúša propagáciu produktov. Najmarkantnejšie je to však stále, počas Super Bowlu, finále severoamerickej futbalovej ligy, udalosti, ktorá k televíznym obrazovkám spoľahlivo priláka milióny divákov. A s nimi aj reklamných stratégov najväčších svetových spoločností.
 

Ceny reklamy tak tento rok opäť dosiahli rekord. Tridsaťsekundový spot stojí 4,5 milióna dolárov. To je o 300 tisíc dolárov viac ako vlani. Ako upozornil nemecký server Die Welt, pri prvom finále v roku 1967 stálo tridsať sekúnd 275 tisíc. Mať reklamu v prestávke počas zápasu sa pre firmy stalo otázkou prestíže, za ktorú sú ochotné draho zaplatiť. Super Bowl je tiež dobrým barometrom zdravia rôznych priemyselných odvetví, meria ochotu utrácať na drahé reklamy. Tento rok nasvedčuje tomu, že automobilky sú o niečo menej optimistické, zatiaľ čo technologické firmy nešetria.

Ťažko povedať, či sa tohtoročným ročníkom budú cítiť utvrdení vo svojich názoroch tí z reklamných kreatívci, ktorí zastávajú názor, že "sex predáva", alebo skôr ich odporcovia, podľa ktorých nahé telo len parazituje na značke, ktorú by si vlastne mal divák zapamätať. Z reakcií na sociálnych sieťach aj v zahraničných médiách však zatiaľ vyplýva, že víťazom tohtoročného Super Bowl je reklama na prírodný hamburger.

Súvisiace články

Aktuálne správy