Úseky D4 a R7 treba postaviť čo najskôr, tvrdí Palčák

Generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák je presvedčený, že jedinou reálnou možnosťou financovania, ak nemá byť výstavba obchvatu Bratislavy na D4 a R7 z Bratislavy po Holice oddialená o niekoľko rokov, je projekt verejno-súkromného partnerstva.

Dopravná situácia v Bratislave si podľa generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného, a.s. v Žiline Ľubomíra Palčáka vyžaduje čo najskôr postaviť tzv. nultý obchvat Bratislavy na diaľnici D4 a úseky rýchlostnej cesty R7 z Bratislavy po Holice. Keďže použitie prostriedkov štátu a eurofondov neprichádza do úvahy, expert je presvedčený, že jedinou reálnou možnosťou financovania, ak nemá byť výstavba D4 a R7 oddialená o niekoľko rokov, je projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP).

„Podľa mňa je veľmi dobré, že skončí politikárčenie okolo tejto témy a na stole budú fakty, ku ktorým sa všetci odborníci, ktorí tomu rozumejú, budú môcť vyjadriť,“ povedal v piatok pre agentúru SITA Palčák. Reagoval tak na štúdiu uskutočniteľnosti projektu PPP na úsekoch D4 a R7, ktorú zverejnilo ministerstvo dopravy. „Z použitých čísel vychádza, že forma PPP je ekonomicky výhodná. VÚD sa zaoberal touto štúdiou a konštatovali sme, že je to dosť konzervatívny prístup a myslíme si, že PPP je výhodný v tomto projekte,“ uviedol Palčák.

Súčasná ekonomická situácia je podľa odborníka už iná ako v čase realizácie prvého projektu PPP na R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami. Vtedy totiž nebola dostatočná súťaživosť záujemcov, hlavne z hľadiska financovania. „Podľa informácií sa už hlásia niektorí silní investori a potenciálni uchádzači o koncesiu. Myslím si, že záujem o tento projekt bude dosť veľký,“ predpokladá Palčák v súvislosti s PPP na úseky D4 a R7.

Súvisiace články

Aktuálne správy