Britský maloobchod s potravinami oslabil prvýkrát za 20 rokov

Tržby potravinárskych maloobchodných reťazcov v Británii za 12 týždňov do 9. novembra medziročne klesli o 0,2 %. Išlo o výsledok cenovej vojny, ktorú v krajine vedú nemecké diskontné reťazce.

Cenová vojna, ktorú na britskom trhu vedú nemecké diskontné reťazce, viedla k tomu, že tržby potravinárskych maloobchodných reťazcov v krajine prvýkrát za 20 rokov klesli. Výskumná firma Kantar Worldpanel v utorok uviedla, že tržby potravinárskych reťazcov vo Veľkej Británii za 12 týždňov do 9. novembra medziročne oslabili o 0,2 %. Išlo o ich prvý pokles od roku 1994.

„Boj o väčší trhový podiel vyvolal cenovú vojnu, čo znamená, že priemerný košík tovarov každodennej spotreby, ako sú mlieko, chlieb a zelenina, teraz stojí o 0,4 % menej ako v rovnakom období pred rokom,“ uviedol vo vyhlásení Fraser McKevit zo spoločnosti Kantar Worldpanel. „Je to zlá správa pre maloobchodníkov ale dobrá správa pre kupujúcich,“ dodal McKevit.

Tržby reťazca Tesco, ktorý je lídrom na britskom trhu, za dvanásť mesiacov do 9. novembra oslabili o 3,7 %. Tržby reťazca Asda, ktorý patrí americkej firme Wal-Mart, sa znížili rovnako ako celkové tržby potravinárskych maloobchodných reťazcov. Nemecký diskontný reťazce Aldi však evidoval rast tržieb o 25,5 % a reťazec Lidl dosiahol rast tržieb o 16,8 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy