Dôvera spotrebiteľov celosvetovo v 3. kvartáli rástla

Index globálnej dôvery spotrebiteľov, ktorý zostavuje spoločnosť Nielsen, sa v treťom kvartáli zvýšil o 1 bod na 98 bodov

Dôvera spotrebiteľov sa celosvetovo v treťom kvartáli zvýšila. Spotrebitelia boli skôr optimistickejší v oblasti pracovných vyhliadok, než v oblasti osobných financií. Vyplýva to zo stredajších údajov spoločnosti Nielsen. Index globálnej dôvery spotrebiteľov, ktorý spoločnosť Nielsen zostavuje, sa v treťom kvartáli zvýšil o 1 bod na 98 bodov. Najoptimistickejší boli spotrebitelia v Indii, najpesimistickejší v Taliansku.

Spoločnosť Nielsen svoj prieskum uskutočnila v období medzi 13. augustom a 5. septembrom. Do prieskumu sa zapojilo viac ako 30 tis. spotrebiteľov v rámci 60 trhov na celom svete. Tento prieskum ukázal, že v medzikvartálnom porovnaní celosvetovo klesli obavy spotrebiteľov týkajúce sa ekonomiky a zamestnania. V Európe a v Severnej Amerike ich však nahradili obavy súvisiace s vojnovými konfliktami a terorizmom.

Vo všeobecnosti boli najpesimistickejšie európske krajiny. Dôvodom je kríza na Ukrajine a slabý hospodársky rast a riziko deflácie v eurozóne. Dôvera spotrebiteľov sa však zlepšila napríklad vo Veľkej Británii a v Nemecku. Dôvera spotrebiteľov sa zvýšila aj v USA.

Súvisiace články

Aktuálne správy