Tržby Carrefouru v treťom kvartáli v objeme vyše 21 mld. eur

Na porovnateľnom základe sa tržby reťazca v období júla až septembra zväčšili o 2,8 %

Francúzska spoločnosť Carrefour, ktorá je druhým najväčším maloobchodným reťazcom na svete, evidovala v treťom štvrťroku spomalenie rastu tržieb na porovnateľnom základe. Zvýšili sa totiž o 2,8 %, pričom v druhom kvartáli stúpli o 4,9 %. Považuje sa to za výsledok zhoršenia nálady spotrebiteľov v južnej Európe a klesajúcich cien ovocia a zeleniny. Rast tržieb v Brazílii, ktorá je druhým najväčším trhom reťazca po Francúzsku, však zostal silný. Carrefour vo štvrtok informoval, že jeho tržby za tretí kvartál boli v sume 21,077 mld. eur. Boli tak v podstate v súlade s prognózou analytikov oslovených agentúrou Reuters, ktorí predpovedali, že budú na úrovni 21 mld. eur.
Tržby spoločnosti Carrefour v Španielsku v období júla až septembra oslabili o 2,1 % po tom, ako tri predchádzajúce štvrťroky rástli. Tržby hypermarketov firmy vo Francúzsku sa zmenšili o 0,2 % po raste o 0,4 % v druhom kvartáli. Finančný riaditeľ Carrefouru Pierre-Jean Sivignon uviedol, že za rozumný považuje odhad analytikov, podľa ktorých prevádzkový zisk spoločnosti za tento rok bude 2,38 mld. eur. Išlo by o rast o 6,34 % oproti roku 2013, kedy bol vo výške 2,238 mld. eur.

Carrefour prevádzkuje po celom svete priamo, alebo prostredníctvom svojich partnerov 15 937 obchodov v 34 krajinách a zamestnáva približne 495 tisíc zamestnancov. Na slovenský trh spoločnosť vstúpila v roku 2000 a ročne u nej nakúpi približne 8 mil. zákazníkov.

Súvisiace články

Aktuálne správy