Železničný úsek Tren. Teplá – Ilava – Beluša je obnovený

Modernizácia 20-kilometrového železničného úseku Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu trvala od roku 2009. Z celkových oprávnených nákladov projektu 275,65 mil. eur preplatí Európska únia 231,14 mil. eur v rámci Operačného programu Doprava.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v utorok odovzdali do užívania zmodernizovaný traťový úsek Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Počas stavebných prác na 20-kilometrovom železničnom úseku, trvajúcich od roku 2009 bez úplného vylúčenia prevádzky, sa zrekonštruovala technická infraštruktúra, vrátane zastávok a staníc. Z celkových oprávnených nákladov projektu 275,65 mil. eur preplatí Európska únia 231,14 mil. eur v rámci Operačného programu Doprava. Európska komisia schválila financovanie projektu v júni minulého roka.

„S podporou Európskej únie sme od roku 2007 zmodernizovali 57 kilometrov železničných tratí a rozostavali sme ďalších 43 kilometrov. Úroveň cestovania vlakom na Slovensku sa postupne približuje úrovni európskych železníc a cestujúca verejnosť sa môže tešiť zo zvýšenej bezpečnosti, kvality, ale najmä z rýchlosti až do 160 kilometrov za hodinu,“ povedal počas ukončenia stavby minister dopravy Ján Počiatek. „Naším cieľom je postupne zmodernizovať celú železničnú trať z Bratislavy do Košíc a zo Žiliny smerom na hranice s Poľskom tak, aby bezpečná a ekologická železničná doprava opäť získala konkurenčné výhody v osobnej, ako aj v nákladnej doprave,“ dodal minister.

Zrekonštruovaný traťový úsek Trenčianska Teplá – Ilava – Beluša je súčasťou modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov a nadväzuje na úseky Zlatovce – Trenčianska Teplá a Beluša – Púchov, ktoré sa v súčasnosti rekonštruujú. „Účelom modernizácie železničnej siete ŽSR bolo zlepšenie technického stavu infraštruktúry, ktorá je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridoru č. V,“ uviedol hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. „Okrem komplexnej modernizácie železničnej trate, trakčného vedenia, zabezpečovacieho a oznamovacieho zariadenia boli vybudované, resp. zmodernizované aj nástupištia s bezbariérovým prístupom pre cestujúcich a mimoúrovňové kríženia železničnej trate pre cestnú dopravu, resp. pre verejnosť,“ uzavrel rezortný hovorca.

Súvisiace články

Aktuálne správy