Prezident Hollande rokoval o Alstome so šéfmi Siemensu a MHI

Top manažéri nemeckého koncernu Siemens a japonskej spoločnosti Mitsubishi Heavy Industries (MHI) sa dnes stretli s francúzskym prezidentom Francoisom Hollandom, aby s ním rokovali o ponuke na prevzatie niektorých časti francúzskej firmy Alstom. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Generálny riaditeľ Siemensu Joe Käser a šéf MHI Šuniči Mijanaga sa stretli s Hollandom len niekoľko hodín po tom, ako zverejnili spoločný návrh. Siemens ponúkol 3,9 miliardy eur za časť Alstomu, ktorá vyrába turbíny pre plynové elektrárne, zatiaľ čo MHI chce kúpiť 10-% podiel v Alstome v hodnote približne 900 eur a investovať ďalších 3,1 miliardy eur do energetickej divízie francúzskej firmy.
Predstavitelia Alstomu už od apríla rokujú o predaji energetickej divízie americkému priemyselnému konglomerátu General Electric (GE). Vedenie francúzskej firmy by dalo prednosť GE, ktorý zvýšil svoju ponuku na 17 miliárd eur (12,56 miliardy eur). Ale francúzska vláda do rokovaní zasiahla a Alstom musel podpísanie dohody odložiť. Podľa Hollanda je ponuka GE nízka.
Zdroj z prezidentskej kancelárie agentúre Reuters povedal, že francúzska vláda vyzvala oboch záujemcov, aby svoje ponuky ešte zlepšili. Käser sa však domnieva, že Siemens už nemá čo zlepšovať, lebo jeho ponuka je výhodnejšia.
Siemens sa snaží získať si na svoju stranu francúzsku a nemeckú vládu, ktoré sú naklonené vzniku spoločného projektu v energetike a doprave po vzore európskeho leteckého koncernu Airbus.
Käser zdôraznil, že Siemens ponechá väčšinu z podnikov Alstomu bez zásahu a vytvorí asi tisícku nových pracovných miest vo Francúzsku, ktoré zápasí s rastúcou nezamestnanosťou. Okrem toho je nemecký koncern ochotný skombinovať svoju železničnú divíziu s rovnakou divíziou Alstomu, a vytvoriť tak najväčšieho výrobcu vlakov v Európe.
Podľa Siemensu kombinovaná hodnota jeho návrhu a návrhu MHI prekonala ponuku GE o zhruba 1 miliardu eur.
Alstom je priekopníkom vo výrobe rýchlovlakov TGV. Svoju energetickú divíziu, ktorá vyrába turbíny pre uhoľné a plynové elektrárne, jadrové reaktory, veterné parky a systémy na prenos a distribúciu elektriny, chce predať, aby sa mohol sústrediť práve na výrobu dopravných prostriedkov. Kedysi mocný koncern však musel pred 10 rokmi zachraňovať štát z peňazí daňových poplatníkov. Na energetickú divíziu pritom pripadá až 70 % tržieb francúzskej skupiny. Jej menšia železničná divízia je síce priekopníkom vo výrobe rýchlovlakov TGV, ale zároveň je závislá od objednávok francúzskych štátnych železníc SNCF.

Súvisiace články

Aktuálne správy